Prieš World of Warcraft serverius įvykdyta „teroristinė“ ataka


Eilė kompanijos Blizzard MMO žaidimo World of Warcraft serverių nukentėjo nuo paslaptingų hakerių atakų, kurios išnaudojo nežinomą pažeidžiamumą, leidžiančių žaibiškai sunaikinti bet kokius žaidėjus ir NPC. Teminiai forumai jau pilni vaizdų, kai po „apokalipsės“ ištisos žaidimų zonos nusėtos kaulais ir negyvėlių kūnais, o bendras pokalbių kambarys pilnas vienodų žaidėjų keiksmažodžių.

Sprendžiant iš pasirodžiusių vaizdo klipų, exploit tipo kenkėjiška programa leidžia akimirksniu naikinti visus žaidėjus ir nežaidybinius personažus, kurie yra matymo zonoje. „Teroristų“ vaidmenį atliko 1 lygio (t.y. ką tik sukurti) personažai, ir visąlaik priklausantys Dvasininkų („Priest“) klasei. Po visų išpuolių keliuose serveriuose buvo „išvalytos“ Aljanso ir Ordų sostinės – Stormwind ir Orgrimmar.

Blizzard atstovė D. Nethaera žaidimo forumuose publikavo tokį pranešimą:

Šiandien keliuose žaidimų serveriuose buvo įvykdytas vidinis žaidimo exploit‘as, kuris lėmė žaidėjų ir NPC mirtį dideliuose miestuose. Šiam exploit‘ui neutralizuoti jau išleistas pataisymas, todėl panašių įvykių pasikartojimo nenumatoma. Ir dideliuose miestuose, ir likusioje Azeroto dalyje dabar galima ramiai žaisti.

Kaip ir kiekvieno exploit‘o atveju, mes labai rimtai žiūrime į panašius destrukcinius veiksmus bei atliekame kruopštų tyrimą. Jei jūs turite informacijos apie šį incidentą, prašau, praneškite mums adresu hacks@blizzard.com. Mes labai atsiprašome už sukeltus nepatogumus ir vertiname jūsų supratimą.“

Panaši „apokalipsė“ praeityje jau buvo įvykusi: 2005 m. programinės klaida „užkrėtė“ zoną Zul’Gurub mirtina liga, tiksliau – prakeiksmu, kurio apskritai neturėjo būti kitose vietose. Tokiu būdu, ištisi žaidimų serveriai buvo apimti firmine epidemija, tuo tarpu žaidėjų reakcija į ją buvo iš tiesų realistiška: kažkas bėgo kuo toliau nuo užkrato epicentro, kažkas bėgiojo ratais, o kažkas – kas turėjo galimybių – bandė mirštančius gydyti… Vėliau Blizzard programuotojai klaidą pataisė. Vis tik taip vadinamas „Corrupted Blood incident“ tapo istorijos dalimi, o kartu atkreipė tikrų epidemiologų dėmesį (tame tarpe ir JAV valstybinių institucijų), vėliau netgi labai rimti medicinos leidiniai publikavo mokslinius darbus, kurie buvo skirti WoW epidemijai.

Aišku, Blizzard ir tuomet, ir dabar primygtinai laikosi pozicijos, jog World of Warcraft – tai tik žaidimas, ir jokio realaus gyvenimo modeliavimo jame nevyksta.

Beje, maždaug tuo pačiu metu, kai World of Warcraft prasidėjo dabartiniai „teroristiniai“ išpuoliai, puslapyje OwnedCore pasirodė vaizdo klipas su exploit‘o Instant Kill demonstracija. Ten pat forume minima, jog tie patys žmonės, kurie smaginosi Ordos ir Aljanso sostinėse, anksčiau yra parašę ir kitokių kenkėjiškų programų, taip pat ne kartą yra „užkrėtę“ žaidimų serverius. Vienas iš jų – Cen01 – tiesiai šviesiai parašė, jog Blizzard juristai jau buvo susisiekę su juo dėl sukurto „crash tool“ ir kad jam į visa tai yra nusispjauti.

Komentuoti nebegalima


Kitos kategorijos naujienos