Amazon nori, kad jos įrenginius turėtų kiekvienas vartotojas


Pristatinėdamas naujos kartos Kindle Fire planšetinius kompiuterius, Amazon vadovas Jeff Bezos išsakė vos ne strateginę savo kompanijos sentenciją: „Žmonėms nereikalingi įrenginiai, jiems reikalingos tarnybos“. Jo nuomone, būtent tarnybos ir aplikacijos padaro įrenginius naudingus, o ne pačios techninės charakteristikos. Ir su tuo sunku nesutikti.

Nors planšetės Kindle Fire gali pasigirti neblogomis specifikacijomis ir dar geresnėmis kainomis, Jeff Bezos teigia, jog pagrindinė jų užduotis – vartotojams suteikti galimybę prieiti prie Amazon skaitmeninio turinio. Šiuo metu Kindle šeimyna gali suteikti prieigą prie 22 mln. filmų, TV laidų, knygų, muzikinių kompozicijų ir kitų paslaugų bei produktų, kuriuos Amazon pardavinėja visame pasaulyje maždaug 190 mln. vartotojų. Tokiu būdu, net ir už savikainą parduodamos Kindle Fire planšetės tampa pelningomis, kadangi atveria duris į Amazon paslaugų ir produktų pasaulį.

Šių metų III ketvirčio ataskaitinėje konferencijoje Jeff Bezos pasidžiaugė, kad jų strategija veikia: „Mūsų sprendimas dirba – 200 dolerių kainuojantis Kindle Fire HD yra daugiausiai parduodamu Amazon produktu visame pasaulyje. Neįtikėtina, tačiau tai tiesa, net jei skaičiuotume parduotus vienetus. Kiti du populiariausi produktai – tai 70 dolerių kainuojantys Kindel Paperwhite ir Kindle. Kiekvieno iš jų mes parduodame daugiau, nei ketvirtoje vietoje esančios knygos trililogijos „Fifty Shades of Grey””.

Kad būtų galima įsivaizduoti mastelius, priminsime, jog trilogija jau pasiekė 30 mln. parduotų kopijų tiražą. Tiesa, kokia dalis teko Amazon el. parduotuvei, neaišku. Aišku, galima palyginti kitos kompanijos – Apple – pasiekimus: ši jau pardavė 100 mln. planšetinių kompiuterių iPad, ir vien III ketvirtyje – 13 mln. vienetų. Reikia pripažinti, kad Kindle Fire dar toli gražu iki iPad pasiekimų: IBM Digital Analytics Benchmark duomenimis, iš viso planšetinių kompiuterių sugeneruoto duomenų srauto, lankant įvairius puslapius, net 88% teko iPad, ir tik 5,5% dalinasi Kindle ir jo varžovas Barnes & Noble Nook

Aišku, Jeff Bezos jau spėjo pabrėžti, kad tai yra tik kelio pradžia, o technologiniai pokyčiai viską tik paspartins. Taigi Amazon ir toliau aktyviai remsis Kindle šeimyna, kad būtų galima užauginti savo dalį planšetinių kompiuterių rinkoje, o kartu gauti kuo daugiau lojalių vartotojų. Planai dideli, ir jie verti to, kad būtų pasiekti – analitikų teigimų, po kelerių metų planšetinių kompiuterių rinkos apimtis sieks virš 270 mln. planšečių, o bent dalis šio kąsnio  – tikrai didelės pajamos.

Kartu visai nekeista, kad nuolat aktyvėja gandai apie Amazon išmanųjį telefoną, kuris turėtų tapti kitu logišku žingsniu, plėtojant Amazon verslą. Čia taip pat yra didžiulis potencialas: juk šiandien, įvairiais skaičiavimais, naudojama apie milijardas išmaniųjų telefonų, tuo tarpu mobilių procesorių gigantas Qualcomm prognozuoja, kad 2015 – 2016 m. laikotarpiu bus parduotas įspūdingas išmaniųjų telefonų kiekis – net 5 mlrd. Taigi jei Amazon ir toliau laikysis savo strategijos ir kitais metais turėsiantį pasirodyti išmanųjį telefoną pardavinės už savikainą, jos paslaugas gali imti naudoti milijonai naujų potencialių vartotojų.

Komentuoti nebegalima


Kitos kategorijos naujienos