Procesorius Apple A6X – konkurentus į skutus draskantis monstras


Nors iPad 4 išsaugojo 2048 x 1536 taškų raišką, kompanija Apple tvirtina, jog naujojo procesoriaus A6X grafika paspartėjo dvigubai. Praėjusios kartos SoC sistema A5X turėjo du 1 GHz ARM Cortex-A9 skaičiavimų branduolius, keturių branduolių PowerVR SGX 543 grafiką, dirbančią 250 MHz taktiniu dažniu, 4 kanalų 32 bitų LPDDR2 operatyvios atminties kontrolerį, o tai leido A5X pasinaudoti tikrai plačia magistrale, lyginant su konkurentais.

Apple A6X išsaugojo 128 bitų atminties magistralę, tačiau vietoj Cortex-A9 gavo du naujus Apple Swift branduolius, dirbančius 1,4 GHz taktiniu dažniu (tai yra kiek daugiau nei 1,3 GHz, kuriais gali pasigirti procesorius A6, esantis iPhone 5). Svarbiausia yra tai, jog Apple žymiai pakeitė GPU posistemę. Žvelgiant į GLBenchmark testo rezultatus, galima matyti, jog A6X, esantis iPad 4, gavo daug tobulesnę grafikos posistemę – PowerVR SGX 554.

Kaip jau tapo įprasta, PowerVR grafikos kūrėja – kompanija Imagination – viešai neskelbia per daug informacijos apie SGX 554, tačiau panašu, jog pagrindiniai skirtumai tarp jos ir pirmtako SGX 553 – padvigubintas ALU blokų skaičius viename branduolyje (aštuoni Vec4 vietoje keturių). GPU analizė, kurią atliko resurso Chipworks specialistai, rodo tokį faktą: „Kiekvienas GPU branduolys suskirstytas į 9 pagrindinius subbranduolius (du keturių identiškų blokų rinkiniai plius centrinis branduolys)“.

Panašu, jog kalbama apie aštuonis Vec4 SIMD blokus (kiekvienas iš kurių gali atlikti 8+1 FLOPs‘ą). Devintas branduolys – tiesiog likusi GPU dalis. Resurso Anandtech atstovai mano, jog maksimalus iPad 4 grafikos produktyvumo lygis – 77 GFLOPs. Tekstūrinių ir rasterizacijos blokų skaičius nepakito. Yra dar nedidelis grafinio branduolio patobulinimas, tačiau čia nėra nieko esminio, kas įtakotų produktyvumą.

Atsižvelgiant į visą turimą informaciją, galima pažvelgti į naujos PowerVR SGX 554 spartos rezultatus. Iš pradžių galima atkreipti dėmesį į žemiausio lygio testus, tokius kaip užpildymo greitis ir trikampių apdorojimas.

Užpildymo greitis padidėjo 15%, lyginant su trečios kartos iPad – tai patvirtina, jog 554MP4 esančių tesktūrinių blokų skaičius nepakito, o buvo tik padidintas taktinis dažnis maždaug 15%, lyginant su 250 MHz dirbančiu PowerVR SGX 543MP4, esančiu A5X.

Trikampių apdorojimo sparta svyruoja nuo 65% iki įspūdingo dvigubo pranašumo – ten, kur tekstūriniai blokai nėra ribojantis faktorius, galima matyti Apple deklaruotą dvigubą pranašumą prieš pirmtaką.

Kai kalbama apie testą Egypt HD, kuris aktyviai apkrauna ALU blokus, galima stebėti tikrąjį naujos grafikos pranašumą: beveik padvigubėjęs produktyvumo lygis, esant gimtajai 2048 x 1536 taškų raiškai, tuo tarpu planšetinis kompiuteris iPad nuo šiol pirmą kartą gali pasigirti žymiai didesne nei 30 kadrų per sekundę sparta.

Kai kalbama apie vienodą HD 1080p raišką, naujoji Imagination PowerVR grafika yra 57% spartesnė nei ARM Mali-T604, kuri šiuo metu naudojama planšetiniame kompiuteryje Google Nexus 10. Ir vėl matomas dvigubas pranašumas prieš praėjusios kartos iPad 3.

GLBenchmark 2.5 produktyvumas teste Egypt Classic, kuri „pririšta“ prie vertikalios sinchronizacijos, situacijos nepagerina dėl objektyvių priežasčių. Vis tik to paties testo „rendering‘as“ už ekrano ribų demonstruoja žymų A6X pranašumą – ketvirtos kartos iPad leidžia mėgautis 53% didesniu produktyvumo lygiu, nei galėjo suteikti praėjusios kartos procesorius.

Iš esmės, galima susidaryti įspūdį, jog Apple A6X yra būtent tas procesorius, kurio reikia tam, kad būtų galima mėgautis reikiama sparta, esant gimtajai raiškai. Vargu, ar taps siurprizu tai, jog vis daugiau planšečių kūrėjų planšetėje iPad 4 naudos 2048 x 1536 taškų raišką, vietoj to, kad išvestų mažesnį vaizdą, tačiau su pilno ekrano glotninimu. Dabar belieka tik sulaukti, ką gero pasiūlys konkurentai, ypač kompanija nVidia, kuri 2013 m. sausio mėnesį ruošiasi parodyti Imagination Technologies konkurentą – mikroschemą Wayne/Tegra 4.

Komentuoti nebegalima


Kitos kategorijos naujienos