Renkamės stacionarų kompiuterį: 2012 metų ruduo


Ruduo jau perkopė į baigiamąją fazę, o mes, sulaukę pagrindinių kompiuterių komponentų gamintojų naujienų, pateikiame savo komplektacijų versijas, kurios, autoriaus nuomone, yra optimalios, atsižvelgiant į atliekamų užduočių pobūdį.

Šį kartą šalia konfigūracijų su Intel procesoriais pateiksime ir variantus su AMD platforma. Pagrindinis palyginamų konfigūracijų tikslas – pateikti daugmaž apylyges savo produktyvumo lygiu kompiuterines sistemas (ypač tai mėgsta daryti kompanija AMD, norėdama parodyti savo sprendimų pranašumą produktyvumo/kainos srityje).

Taip pat viena iš konfigūracijų skirta tiems, kurie nori maksimalios spartos, galimybės komponentus paspartinti, o kartu ir tylios sistemos, kuri, galbūt galėtų eksploatuojama ir kiaurą parą (juo labiau, dar tenka išgirsti nuomonę, jog kompiuterio išjungimas jam kenkia labiau, nei jo veikimas nuolat).

Dar kartą teks pasikartoti: renkant kompiuterių komponentus, nebuvo keliama užduotis surinkti nei maksimaliai pigų, nei maksimaliai brangų kompiuterį – tai galima padaryti bet kurioje kompiuterių komponentais prekiaujančioje el. parduotuvėje, pasidarbavus su kainų filtrais. Parinkti kompiuterių variantai yra gana patikimi (dauguma išbandyta praktikoje), atsižvelgiant į jiems keliamas užduotis (o jos kiekviename kompiuteryje yra savos) –  ar tai būtų optimali kaina, ar produktyvumas, tylus darbas, o galbūt ir išvaizda.

Komentaruose galite pateikti savo alternatyvius variantus, galbūt kažkam jie pasirodys arčiau širdies. Jei turite niekur neskelbiamų duomenų apie žemiau paminėtų konkrečių komponentų gedimų statistiką, taip pat galite drąsiai rašyti – visa tai gali padėti konkrečiu laiko momentu komplektuojantiems savo stacionarius kompiuterius.

Kas gi naujo kompiuterių komponentų industrijoje?

Vėlyvas ruduo yra tas momentas, kai kompiuterių komponentų gamintojai stengiasi iki dantų apsiginkluoti ir mestis į kovą dėl pirkėjų piniginių. Iš šie metai nėra išimtis.

Intel ir AMD savo procesorių asortimentą, kalbant apie skirtingų kainų diapazonus, užpildė pilnai. Intel Ivy Bridge architektūra nusileido „ant žemės“: jei balandį buvo galima sutikti tik Core i7 ir Core i5 modelius, tai šiandien jau sutiksime ir Core i3 procesorius. Pentium serija vis dar remiasi 32 nm Sandy Bridge modeliais, nors galima sutikti ir priklausančių 22 nm Ivy Bridge architektūrai. Iš įdomesnių modelių galima išskirti Core procesorius su raide „P“ pavadinimo gale (modeliai be integruotos grafikos), taip pat „S“ ir „T“, kurie turėtų būti aktualūs žmonėms, kurie labai atidžiai seka, kiek gi išnaudojo elektros energijos.

Jei Intel savo Ivy Bridge procesorių asortimentą augino palaipsniui, iš pradžių bandydama nugriebti „saldžiausią“ grietinėlę su brangiausiais modeliais, tai situacija su AMD procesoriais klostėsi daug sudėtingiau. Dar vasarą lauktos naujovės vargais ne galais mus pasiekė tik rudenį. Pirmos kartos hibridinius APU LIano procesorius pagaliau keičia 32 nm Trinity modeliai su Piledriver architektūra ir Radeon HD 7000 serijos integruota grafika. Tiesa, šiam momentui vis dar turime šaukštą deguto medaus statinėje: Lietuvoje motininių plokščių su Socket FM2 lizdu vis dar nėra tiek daug, kiek norėtųsi. Reikia tikėtis, kad iki švenčių išpardavimų sezono situacija pasikeis į geresnę pusę.

Taip pat pasirodė ir „iškentėti“ AMD Vishera (Piledriver) procesoriai, kuriuos galima vadinti daugmaž į protą atvestais Bulldozer modeliais. Nors FX serijos procesorių koncepcija vis dar išlieka ta pati, t.y. modulinė struktūra, kurioje vienas konkretus branduolys vis dar yra silpniausia grandis, tačiau malonu stebėti bent kažkokį progresą, kuris verčia konkurentą bent kažkiek pajudinti pirštą (ypač kainodaros srityje). Kadangi Vishera modeliams tinka ta pati Socket AM3+ platforma, keblumų su pasirinkimu kilti neturėtų.

Vaizdo plokščių srityje taip pat turime tai, ko laukėme: lygiavertę konkurenciją, didelį pasirinkimą ir atitinkamai adekvačias kainas (aišku, tūlam lietuviui dažnai kainos vis tiek turėtų būti mažesnės, nei yra, bet čia jau kitos diskusijos tema). Taigi AMD vidutinio ir aukščiausio kainų segmentuose gali pasiūlyti 28 nm GCN architektūros vaizdo plokštes Radeon HD 7970 ir HD 7950, Radeon HD 7870 ir HD 7850, Radeon HD 7770 ir HD 7750. Dar pigesnių sprendimų segmentą užima pervadinti Radeon HD 6xxx adapteriai, kadangi čia daugiau varžomasi ne sparta, o kaina, taigi ir progreso čia didelio nereikia (užtenka tik kitaip pavadinti).

Analogiškai situacija klostosi ir nVidia vaizdo plokščių asortimente. Pastaroji kompanija labai skundėsi 28 nm grafinių procesorių trūkumu, kartu skubiai bandė išparduoti GPU Fermi atsargas, taigi visai neseniai baigė formuoti savo Kepler adapterių asortimentą. Taigi šiuo metu galingiausių segmente turime modelius GeForce GTX 680 ir GTX 670, žemiau jų turime vidutiniokus GeForce GTX 660 Ti ir GTX 660, kol galiausiai asortimentą baigia formuoti GeForce GTX 650 Ti ir GTX 650.

Kartu galima sudaryti palyginamąsias poras, kurios atspindi jėgų pusiausvyrą tarp konkrečių modelių: GeForce GTX 680 – Radeon HD 7970 GHz Edition, GTX 670 – Radeon HD 7970, GeForce GTX 660 Ti – Radeon HD 7950, GeForce GTX 660 Ti – Radeon HD 7870. Toliau situacija nėra jau tokia vienareikšmiška: Radeon HD 7850 varžovu derėtų laikyti Fermi atstovą GeForce 560 Ti, nei naujoką GeForce GTX 650 Ti. Šis savo konkurentą Radeon HD 7770 lenkia tiek, kiek pastarasis – GeForce GTX 650, kuriam analogu reikėtų pripažinti Radeon HD 7750. Reikia tikėtis, kad tie, kurie suprato šią makalynę, dabar galės lengviau susigaudyti tarp konkuruojančių sprendimų bei jų kainų.

Vėlgi galima konstatuoti teigiamą momentą kietų diskų (HDD) srityje. Per gerus tris mėnesius nuo praėjusios apžvalgos šio tipo kaupiklių kainos sumažėjo dar 13 – 15%. Tiesa, kartu galima konstatuoti ir dar kitą faktą: praėjus vieneriems metams po potvynių Tailande, kietų diskų kainos taip ir negrįžo į „teisingas“ vėžes, o kad tai įvyktų, reikia dar maždaug 20 – 25% (etalonu imamas 500 GB talpos kietas diskas). Aišku, kiek neramina kai kurių šios rinkos dalyvių (savo nuomonę jau pareiškė kompanija WD) noras mažinti gamybos apimtis. Visa tai motyvuojama neaugančia asmeninių kompiuterių rinka, tačiau galima spėti, kad nekalbant apie kainų mažinimą, tai reiškia viena – taip siekiama esamų kainų „status quo“.

Kiek geresnė situacija SSD kaupiklių rinkoje, tačiau su vienu „bet“. Per tris mėnesius čia kainos taip pat mažėjo 8 – 10%. Tas neraminantis „bet“ yra iš Taivano atėjusios žinios apie spalio mėnesį augusias NAND Flash kontraktines (momentines) kainas dėl konservatyvios gamintojų politikos nedidinti gamybos bei dėl nuolat didėjančio šios atminties poreikio išmaniųjų telefonų ir planšetinių kompiuterių segmente. Ekspertai prognozuoja, jog NAND Flash atminties kainos lapkričio mėnesį dar galį ūgtelėti, nors tikimasi, jog pasiūla turėtų atitikti paklausą, kai bus pradėta didinti NAND Flash gamybos apimtis, o kontraktinės kainos nustos augusios. Kiek neramina ir kompanijos OCZ sprendimas mažinti savo SSD asortimentą dėl prastos kompanijos finansinės padėties bei neigiamai paveikusios šių kaupiklių kainų politikos. Kaip žinia, OCZ buvo vienas iš tų švyturių, kurie vertė kitus pasitempti ir mažinti savo produkcijos kainas. Žodžiu, šiame kaupiklių segmente galime pamatyti tam tikrų pokyčių, kurie vartotojams bus ne itin malonūs.

Stacionarių kompiuterių komplektacijos

Iš karto reikėtų pažymėti, jog nuspalvinome komponentų kainas: žalia spalva – komponentas pigo arba įdėtas pigesnis (to paties/panašaus funkcionalumo, produktyvumo), raudona spalva – to paties komponento kaina padidėjo arba teko sukomplektuoti su brangesniu.

Pirmoji komplektacija numato tiesiog elementarų kompiuterio naudojimą su biuro programomis, naršymą Internete, muzikos klausymą ir vaizdinės medžiagos peržiūrą, o esant dideliam norui, galima dar ir „Minecraft“ pažaisti. Keletas pastebėjimų: keista, tačiau su pigiausias hibridiniais AMD APU procesoriais Lietuvoje situacija, švelniai tariant, prastoka: net ir nueinančios kartos Socket FM1 sprendimai, kurie turėtų jau būti „pigiau grybo“, vis dar brangesni, nei Intel „pigučiai“ Celeron.

Antras pastebėjimas – kiek malonesnis: bendras kainų lygis (imant Intel konfigūraciją) sumažėjo geru pusšimčiu litų, o daugiausia prie to prisidėjo atpigę kieti diskai. Kartu iš žalios kainų spalvos galima matyti, kad atpigo ir kiti komponentai, o tai džiugina dvigubai. Taigi po gerų trijų mėnesių mūsų pigus kompiuteris tapo dar pigesnis. Aišku, norintys sutaupyti dar labiau, gali rinktis bendrą korpuso ir maitinimo komplektą.

Antroji konfigūracija, turbūt, yra pati įdomiausia, kadangi čia galime matyti konkurenciją tarp didžiausių priešų – Intel ir AMD. Čia pasirinkimas tarp procesorių buvo gana lengvas: naujausių sprendimų prezentacijoje, kompanija AMD lygino savo FX-4300 (Vishera) su Intel Core 3 serijos modeliu (tiesa, bus pasirinktas Sandy Bridge su 3,3 GHz taktiniu dažniu, tačiau mes juk turime Ivy Bridge, kurį ir pasirinksime). Dar kartą tenka konstatuoti: situacija su pigiais ir vidutinio segmento AMD procesoriais Lietuvoje ne itin gera – kur matyta, kad pralaimintis visuose frontuose būtų brangesnis?! Bet tokia jau realybė. Antra vertus, pasirinkus atitinkamą pagrindinę plokštę, galima kainas ir pakoreguoti (AMD platformos naudai).

Antra, nebrangių žaidimų kompiuterių konfigūracijoje, jei palygintume su vasaros komplektacijomis, pavyko pasiekti didesnės grafikos posistemės spartos. Už viską reikia dėkoti kompanijai nVidia, kuri pagaliau suformavo pilną Kepler sprendimų asortimentą. Viso to dėka AMD buvo priversta mažinti Radeon HD 7000 serijos kainas, o mes dabar turime jau ne Radeon HD 7750, o Radeon HD 7770. Bendrą kompiuterio kainą išlaikėme tame pačiame lygmenyje, taigi reikėtų vartotojus pasveikinti su maždaug 20% spartos prieaugiu žaidimuose.

Iš esmės, abi šias komplektacijas savo produktyvumo lygiu galima laikyti lygiavertėmis (aišku, jei nežiūrėtume į TDP lygį, esant maksimaliai sistemos apkrovai). Tokiu būdu, vidutiniame kainų segmente AMD vis dar turi ką priešpastatyti kompanijai Intel, o tai negali nedžiuginti.

Žaidimų kompiuterio konfigūracija su AMD platforma yra… tiesiog duoklė šiai kompanijai, kadangi čia AMD tiesiog neturi ką pasiūlyti žaidimų gerbėjams, jei lygintume su Intel. Taip, turime aštuonių branduolių FX-8320 (3,5 GHz) prieš keturių branduolių Core i5-3350P (3,1 GHz), tačiau kaip žinia, AMD moduliniai branduoliai yra silpnesni už savo varžovų, o žaidimuose tai puikiai matosi, ypač jei intensyviai naudojami procesoriaus resursai.

Jei imtume bendrą kadrų per sekundę skaičių, matyt, sunkiai pastebėtume skirtumą, pavyzdžiui, tarp 70 FPS ir 100 FPS – juk minimalus kadrų per sekundę skaičius yra visiškai priimtinas. Ir čia yra pagrindinis AMD argumentas, su kuriuo sunku nesutikti – jei vizualiai nematai skirtumo, kam pirkti brangesnį? Tik vėl turime tą nelemtą „bet“: Lietuvoje AMD procesoriai nėra smarkiai pigesni (išskyrus galingiausių CPU segmentą) už Intel siūlomus. Taigi ir reikia sukti galvą, ką pasirinkti, kad atitiktų tavo konkrečius poreikius.

Su praktišku darbiniu kompiuteriu situacija kiek kitokia, nei kalbėjome apie žaidimų konfigūracijas. Darbinė (alia „Wokrstation“) sistema čia numato darbo su 3D grafika, vaizdinės medžiagos kodavimu, kompiliavimas ir t.t. Taigi turime visokiausius „renderinimus“, „video kodavimus“ ir panašius dalykus, kurie dažnai puikiai išnaudoja procesorių branduolius, o apkrova nėra fragmentiška, kaip žaidimuose. Ir čia AMD Vishera procesoriai turi nemažą pranašumą: Vishera aštuoni branduoliai (kad ir moduliniai) yra daugiau, nei Ivy Bridge keturi. Atitinkamai iš Intel pusės jau derėtų žiūrėti į Core i7 modelių pusę, bet čia susidursime su daug didesne kaina, kuri šiek tiek privers susimąstyti. Tad turime dar vieną nišinį segmentą, kuriame AMD kažką gali priešpastatyti savo konkurentui.

Galiausiai paskutinė konfigūracija yra pateikta tiesiog įdomumo dėlei. Ši sistema puikiai tiks entuziastams, kuriems reikia labai didelės spartos (bet ne už kosminę kainą), galimybės viską paspartinti, o kartu turėtų tyliai veikiančią sistemą, kuri galėtų veikti kiaurą parą (jei tik yra toks poreikis).

Tai viena iš praktikoje išbandytų konfigūracijų (išskyrus konkretų DVD įrenginį ir HDD kaupiklį), kurioje procesorius paspartintas iki 4,5 GHz, o sistema, esant maksimalioms apkrovoms, veikia stabiliai visą parą. Motininė plokštė turi viską, ko reikia + Thunderbolt jungtį (jei tokio kada nors prireiks). Korpuse Fractal Design vietos yra tiek, kad galima dar ir vazonėlį su kaktusu patalpinti, Corsair maitinimo blokas beveik identiškas Seasonic „X series“ modeliams, o tai reiškia, kad ventiliatorius iki 150 W apkrovos apskritai nesusisuka (retkarčiais aktyvuojamas, tačiau trumpam pasisukęs maždaug 400 aps./min. sparta, vėl sustoja). Scythe bokštinio aušintuvo ventiliatorius taip pat vertas pagyrimo dėl savo akustinių parametrų… Žodžiu, galinga sistema dera su tikrai komfortišku triukšmo (tylos?) lygiu.

Ką gi, šiam kartui viskas. Komentuokite, siūlykite savo variantus, peikite esamus – svarbi kiekvieno jūsų nuomonė. Kaip visada, į argumentuotus pasiūlymus/kritiką bandysime atsižvelgti, sudarant kito sezono komplektacijas,

68 komentarai (-ų)

  1. BigR sako:

    Pagaliau atsizvelgta ir AMD procesorius :)

  2. guru sako:

    paskutiniam extreme variante gal tokio mandro SSD ir neimčiau, bet šiaip saldainiukas atrodo. dar ir stalą reikėtų išardyti, kad į jo nišą toks korpusas tilptų :)

  3. karolis sako:

    Komplektacijos tai neišku kam… Paskutinėj išvis nesamonė.. procesorius už 700, motininė už 650? kam tokios reikia? negeriau būtų imti 3770 ir motinos už 300lt? sparta didesnė, privalumai tie patys… O PSU 750W kam tokio overkill reikia?..

    • guru sako:

      jei būtum pačiupinės 3570K su laisvu daugikliu, apie 3770 (paprastą, o kad ir su laisvu daugikliu) tikrai nešnekėtum ir nežiūrėtum į jo pusę, ypač kai kaina neadekvati. 3770 + 300 lt MB apie 1300 lt gaunasi, o 3570K + normali MB – apie 1300 – 1400 lt. kas kam į vienus vartus muš, turbūt man aiškinti nereikia.

      apie turbinimą iš viso nešneku, kai motininė už 300 lt (čia kaip į lenktynes su iš gatvės paimtu Audi 100 važiuoti ir galvoti, kad ilgai patrauks prie maksimalių apkrovų).

      su psu tas pats – teisingas psu yra gero turbinimo pagrindas, ir čia dar džiaugtis reikia, kad neįmestas 1000 ar 1200 vatų maitiakas, kaip kad pas men kartais komplektuojasi “ekspertai” :)

    • zet sako:

      man reikia

  4. Karvė sako:

    Konfiguracija nr. 5 atrodo kaip visiškas Random. Netaupom, bet dedam i5? Nelabai nusimanau apie vaizdo posistemes (nors įtariu, geriau būtų pora plokščių sujungtų), bet tikrai keisčiau:

    1. i5 > i7
    2. Motininė pigesnė
    3. SSD > Intel 5 series
    4. HDD > normalų greitą hardą, tik ne flegmą Green
    5. Jei jau netaupom, tai pridėčiau 2 x 8GB Kingston RAM

    • guru sako:

      1. del i5 ir i7 jau Karoliui rašiau
      2. jei turbinti, tai MB kartais ir brangesnė dedama
      3. nematau skirtumo tarp ssd gamintojų, kai kontroleriai tie patys – sandforce. nebent kad intel rečiau garantiniuse apsilanko
      4. gal ir galima greitesnį hdd, bet kam jis reikalingas, kai ssd su operacine sistema krušis. va čia ir reikia greičio.
      5. netaupyt galima ir su protu, ir be proto. kaip išnaudot 16 gb ram, net su mano virtualizavimo sugebėjimais galva neneša. geriau vietoj tų papildomų 8 gb alaus dėžę paimsiu :)

      • Karvė sako:

        1-2. Na tu kalbi apie turbinima, bet vartotojui, ypač turinčiam pinigų, tai neįdomu ir neaktualu. Aktualu keliems geekams. Bet aišku linkas į 3570K vs 3770K palyginimą būtų įdomu…

        4. Kai norėsi nusikopijuoti didesnį duomenų kiekį, tai pajusi dar ir kaip.

        5. Jei programuoji kažką, kur reikia apdoroti didesnius duomenų kiekius, 8GB gan greit susitraukia. OS 1GB, įrankiai 2GB, lieka 5GB. Kartais ir pritrūksta. Jei jau netaupom, tai galim ir RAM nusipirkti ir alaus dėžę :)

        • zet sako:

          karve, tavo punktas 1-2 visiska pieva. Kalbek tik apie save, o ne apie kitus.

        • Karvė sako:

          zet, tavo atsakymas visiška pieva. Kalbėk apie save, o ne apie kitus.

  5. guru sako:

    /// “apie turbinima, bet vartotojui, ypač turinčiam pinigų, tai neįdomu ir neaktualu”

    matyt susidūrėme su skirtingais pinigų turinčiais žmonėmis. tie, kas manęs prašo jiems padėti surinkti arba patys perka, tai apie turbinimą galvoja, ir ne tik ateityje, bet iš karto. čia pushalotas su manim turėtų sutikti :)

  6. karolis sako:

    Guru, kartais neperdaug tau viskas ant to turbinimo eina? Kur rašiau tai gi nelyginamas greitis 3570k ir 3770 plikas.. Dasidėk tą 60lt iš ram’ų skirdamas procesoriui ir išeis 3770K ir su 300lt motinine viskas ten puikiausiai laiko, o apie 400+lt investimavimą papildomą į motiną gaunant nuo to tik papildomus 3-5% vargu ar verta..
    Teko man čiupinėt ne tik 3570k bet ir 3770K ir nesenei atidaviau žmogui su 4,6Ghz stabiliu overclock.. Ir motina ten už 296lt buvo, o ne 600lt.. Tus 400lt geriau į gerą SSD investuot arba pasirinkt normalesnė firmos PSU..

    • Paulius sako:

      Vyrai, cituoju: „Galiausiai paskutinė konfigūracija yra pateikta tiesiog įdomumo dėlei. Ši sistema puikiai tiks entuziastams…“, o omenyje turimi entuziastai negalvoja apie vertę už pinigus, todėl papildomi 3-5% viršys lūkesčius :) Taika ir ramybė teaplanko Jus.

  7. Paulius sako:

    Ačiū už skaitalą, buvo smagu :)
    Asmeniškai aš ties Nr. 3 vietoj 3350P rinkčiausi 3450 (+50 Lt). Suprantu, kad Gigabyte tikriausiai mažiau lankosi garantiniame, bet rizikuočiau su ASRock. Prieš savaitę mačiau H77M už 219 Lt, dabar nuo 232 (-70 Lt). Entuziastams netiks, bet remiantis įvairiais šaltiniais didesnis operatyvios atminties pralaidumas (ar mažesnis vėlinimas) neturi įtakos realiose aplikacijose, todėl be didelių abejonių SAU renkuosi Crucial 2xST51264BA1339 (+15 Lt=+4 GB). Dėl geresnio „vertė už pinigus“ balo renkuosi MSI HD7850 2GB (-135 Lt). Dėl HDD keblus klausimas, bet mano nuomone, mokantis tvarkyti failus vartotojas pilnai išsitenka su 500 GB, todėl aš rinkčiausi pvz. WD5000AAKX (-85 Lt=-500 GB). Korpusas man tiktų ir THERMALTAKE VM30001W2Z (-30 Lt), bet čia jau skonio reikalas. Investuočiau į brangesnį PSU CX 500W (+35 Lt). Na ir galų gale gaunasi apie -220 Lt, galima pagalvot ir apie SSD :)
    Puikiai suprantu, kad Face IT komplektavo nei maksimaliai pigią, nei maksimaliai brangią sistemą, tikrai nieko nekritikuoju – kiekvienas renkasi pagal save.

  8. Seven sako:

    Siaip tai, SB ir EB platformai turbinimui visiskai nereikalinga brangi motinine, nes dabar turbinama kiek kitaip nei “4 pentiumai” buvo turbinami. Geresnes MB gali kazkas noret nebent tik del stabilesnio maitinimo ar kazkokio reikiamo funkciuonalumo, bet ~350Lt vertes kokios nors Z77 motkos pilnai uztenka i5/i7K iki ~4.5 uztraukti ir viskas veiks stabiliai.

    • guru sako:

      kad veiks paturbintas cpu ant pigesnių motininių, nesiginčiju, tik kai apturėjau porą atvejų, kad po gerų metų – pusantrų prikepa cpu skirtas 4 pinų lizdas, kažkaip noras terliotis su pigiomis praėjo. čia gal konkretūs nesėkmingi atvėjai, bet kiekvienam savaip pasitaiko

  9. Stalker sako:

    kokia jusu nuomone performanco/kainos santykiu komplektuojant AMD vs Intel tokiom konfiguracijomis

    FX8320+7770 VS i5_3350p+7770

    kiek teko skaityti apzvalgas, fx8320 – prastenis performancas, be to, energetines sanaudos zymiai didesnes. tiek idle rezimu, tiek load.
    69W vs 125W

    • Saulius sako:

      Jai renki PC zaidimams tai Intel geriau, bet jai dirbsi su programomis, kurios isnaudoja daug branduoliu imk AMD :) Nes singlecore AMD yra tikrai prastas palyginus su Intel… Bet AMD gerai pasirodo kur reikia daug branduoliu galios, o jai ten 20FPS maziau renka nei Intel nematau didziulio skirtumo, kai FPS vidurkis 100, nes lagas prasida tik nuo 20FPS ir maziau.

      • AMD sako:

        Netikslu, kad AMD geriau žaidimams/programoms ar Intel geriau žaidimams. Viskas nuo situacijos.

        Pats pigiausias rinkoje esantis i3-2120 sandy bridge spartos atživilgiu yra beveik identiškas FX-4100, kuri pats ir turiu. Tik FX-4100 yra pigesnis, nei bet koks i3 sandy bridge. Testuota asmeniškai, skaityta, nagrinėta.

        Pats paprasčiausias palyginimas:
        http://www.cpubenchmark.net/cpu_lookup.php?cpu=Intel+Core+i3-2120+%40+3.30GHz

        http://www.cpubenchmark.net/cpu_lookup.php?cpu=AMD+FX-4100+Quad-Core

        • Kastytis sako:

          Tai gal ponams reikia GigaByte motininės plokštės su AMD FX4100 procesoriumi ? Garantijos dar pilna, man asmeniškai jis visiškai netinka, atsižvelgiant į darbo specifiką, mielu noru keisčiau į i5 su priemoka iš mano pusės savaime aišku.

        • Saulius sako:

          Tu akivaisdziai nemates daug apzvalgu, jai kisi toki straipsni… Eh, ziuriu sitam portale renkasi labai daug megeju, o vat rimtesniu zmoniu vienetai.

        • AMD sako:

          Saulius
          2012-11-13 13:09

          Kiekvienam pagal poreikius. Mano poreikiai atitinka FX. Perkodavimas neryškus skirtumas, o štai su šifravimu jau ryškus. Žaidimų nežaidžiant ir turint galvoje dabartinius FX bei i3/i5 CPU kainų skirtumus.. Išmest atliekamus šimtą ar du visada galima spėti. Labai neretai CPU pasirinkimas priklauso nuo poreikių, pinigų, kvailumo/sumanumo lygio.

        • Kastytis sako:

          Na o mano poreikiams AMD o ypač FX serija visiškas šlamštas, gailiuosi kad iš vis pirkau. Žaidimams šis CPU gal ir tinkamas, nors ir tai suabejočiau, bet rimtam darbui jis visiškai netinka.

      • zet sako:

        nu dar vienas su savo 20FPS kad lagas prasideda. Na taip, kada vertical synch. uzdedamas bluras kur nieko nerodo ir t.t. gal tada puse tiesios. Realiai yra momentu kur 60fps lagas jauciasi, t.y kur atskirsi 100Fps nuo 60Fps. Tingiu irodineti, patys pasigooglinkite ir pazaiskite action suterius, kur reikia reaguoti i ivykius greitai ir is visu pusiu.

  10. Tomas sako:

    Sveiki,ar kas galetu pasiulyti pc konfiguracija zaidimams. Biudzetas 3000lt. Pageidavimai butu ssd,intel procesorius,nvidia vaizdas.

    • guru sako:

      Paimk konfigą, kur nr.3 su intel cpu, tik įsidėk core i5-3570k, geforce gtx 660 ti (asus direct cu ii gana tyliai sukasi), 60 gb ssd ir baigtas balius.

      • Rimas sako:

        kazkaip man su gigabyte mb nesiseka paskutiniu metu, siulyciau imti ASUS P8Z77-M PRO, gal dar psu 600w, kad ateiciai uztektu

    • guru sako:

      pamiršau dar cpu cooler’į pridėt. jei tyla rūpi, rekomenduoju scythe ninja modelį, žiauriai tyliai veikia, pats buvau nustebęs, kad taip bus. išmečiau visus nexus 120 mm, nors prieš tai per daug jais nesiskundžiau

    • Rimas sako:

      cia tik deze ar ir su monitoriumi???

    • thermal sako:

      kaip tik prieš miegą pasismaginsiu :) greitai primečiau, už 2970 litų gavosi. dvd nemečiau, niekam jau nereikalingas (jei labai reikės, galima įsimesti)

      INTEL CORE I5-3570K 3.4G 6M LGA1155 BOX
      Corsair XMS3 8GB (2x4GB) 1333MHz CL9
      GIGABYTE S1155 Z77 DDR3 SATA6 USB3 MATX
      ASUS GTX660TI 2GB GDDR5/GTX660 TI-DC2-2GD5
      Intel SSD 330 Series (60GB, SATA 6Gb/s, 25nm, MLC)
      SEAGATE ST31000524AS HDD 1TB 7200RPM 6GB/S/32MB
      CORSAIR BUILDER SERIES CX500 80+ BRONZE
      THERMALTAKE COMMANDER MS-III BLACK

  11. ZeroFM sako:

    kreiva kaip rėtis komplektacija
    1.Kur CPU aušintuvas nes jei imi tokį proca tai 4.5GHz būtina (~150Lt geras aušintuvas (tyla , maža temperatūra garantuota)
    2. RAM 1600GHz imt reikia nes kainos vienodos
    3. motininę ATX o ne mATX (komponentai kaip silkės statinėj sugrūsti bus)
    4. SDD tai vertex 4
    5. HDD geras tik 64MB versija imt
    6. PSU , vienas iš blogiausių variantų , ne tik kad silpnas bet ir garantija tik 2m

  12. Paulius sako:

    Noriu pasikonsultuoti.
    1. Sutinku. O jei nebus spartinama, nėra prasmės investuoti į K.
    2. Kiek mačiau rinkoje 1600 MHz operatyvinė bus už tą pačią kainą, kai jos vėlinimas bus CL11. Ko gero, nėra skirtumo renkantis tarp 1600-CL11 ir 1333-CL9. Jei būtų 1600-CL9, tai tada teoriškai produktas būtų greitesnis, bet praktikoje ko gero nesijaustų skirtumo. Ar teisingai mąstau?
    3. Sutinku.
    4. Mūsų šalyje didmenininkai (o gal čia ir mažmenininkų kartelinis) iškeliavę į kosmosą, nes Vertex 4 kaina už Agility 4 didesnė 64GB 21%, 128GB 32%, 256GB 14%. Amazon.com kainų skirtumai atitinkamai 0%, 24%, 5%. Manau šiuo metu neverta skubėti, pora mėnesių pasedėti su HDD. Ar teisingai mąstau?
    5. Tarkime, kad nusprendėme SSD įsigyti po poros mėnesių. Ko gero, jis bus naudojamas kaip sisteminis diskas operacinei sistemai ir programiniams failams. Tai tokiu atveju, ar yra prasmės investuoti į HDD laikinąją atmintį (cache’ą), jei šis diskas bus naudojamas duomenims (filmams, muzikai) saugoti, o ne operacijoms vykdyti (OS, programos). Nors dėl 4% pabrangimo ir aš rinkčiausi 64MB :) Ar teisingai mąstau?
    6. Sakykit, o kokia Jūsų manymu yra įprastinė maitinimo bloko garantija? Dėl galios sutinku, netyčia gali ir pritrūkti.

  13. ZeroFM sako:

    2. http://www.part.lt/img/881b4eec29b44571f12c42b6bf30154c192.jpg
    4. Taip , verta palaukt nes dabartinės kainos visai nepatrauklios .
    5. 8Lt skirtumas tarp 32 vs 64 juokingas :D
    6. 3m , nes 2m didelio pasitikėjimo nekelia .

  14. naujasPC sako:

    Sveiki, pirkau sia savaite nauja PC darbui. Kaip ivertintumet?

    Motina ASUS P9X79 DELUXE
    CPU Intel CORE I7-3820
    RAM 2×4 GB DDR3 (1600 MHz). Kingston
    Vaizdas HD7870-DC2-2GD5, ASUS
    SSD CSSD-F120GBGT-BK Corsair (120GB)
    HDD 2TB, SATA3 6Gb/s, 64 MB, 7200 rpm, ST32000641AS Seagate
    PSU 600W, NX-6000 R3, Nexus
    Midi-tower PROMINENT R, Nexus
    24″, LCD IPS 1920×1200 HEWLETT-PACKARD ZR2440W

    • Saulius sako:

      Na o koks darbas pas tave su juo… ? Nes jai dirbi su MS office, tai siektiek permokejai :)

      • naujasPC sako:

        tai kad nemanau jog permokejau, juk yra zymiai brangesniu komponentu. rinkausi is geriausio kainos ir galios santykio

        • Paulius sako:

          Saulius turėjo omeny, kad viskas priklauso nuo Jūsų darbo ir poreikių. Pagal ekraną spėju, kad dirbate su nuotraukom, gal net 3D grafika. Tokiu atveju galbūt ir viskas neblogai, tik nesu tikras dėl procesoriaus, kurio „vertė už pinigus“ tikrai nėra optimali – juk procesorius seno modelio ir kaina aukšta.

  15. Audrius sako:

    Sveiki, gal kas galėtumėt pasiūlyt pc komplektaciją ir monitorių darbui? Dirbu su Archicad, 3dmax, adobe suite ir pan. Kaip suprantu geriausiai tiktų konfigūracija NR.4 AMD, bet tik nežinau ar po poros metų galėčiau lengvai paturbint? Šiaip biudžetas būtų ~ 3500LT. Būčiau labai dėkingas už info.

    • thermal sako:

      DVD, mouse ir klaviatūrą galima prisidėti pačiam pagal skonį, visa kita už maždaug 3470 mūsų pinigų gavosi:

      INTEL CORE I5-3570K 3.4G 6M LGA1155 BOX
      ASUS P8Z77-V LK Z77 S1155 ATX
      KINGSTON 16GB PC12800 DDR3/HYPERX KIT2
      INTEL 330 SATA3 SSD 180G 2.5 MLC 25NM RT
      SEA BARRACUDA 2TB 3.5″ SATA3 7.2K 64MB
      CHIEFTEC BH-01B-B-B-OP MIDITOWER ATX BLACK USB NO PSU
      NEXUS NX-5000 R3 PSU 530W 12CM ATX 82+
      DELL LCD UltraSharp U2412M Black/Silver, 24″ Wide, IPS, 1920 x 1200

      Jei turbinti, gerai būtų Noctua ar Schythe tower tipo aušintuvą įsidėti, bet čia po poros metų planuoji, tai nepridedu. Dell Ultrasharp modelis visai patiko, nors galima ir porą šimtų pigesnį imti.

      • Paulius sako:

        Gal klystu, bet abejoju, ar integruota HD4000 grafika bus pakankamas resursas darbui su 3D.

        • thermal sako:

          Su archicad ir adobe suite užtenka ir intel hd, su 3dmax gali ir atskiro vga prireikti, greičiausiai teks pataupyti ir nvidia quadro nusipirkti. paims Audrius pigesnius monitorių, korpusą, psu ir mažesnės talpos ssd, manau, išeis quadro 600, kur konfige nr.4

      • Audrius sako:

        Аčiū. Lcd noriu gerą paimt, kad atkurtų kuo tikslesnes spalvas, tai manau Dell Ultrasharp bus kaip tik :)

  16. Kastytis sako:

    Nedaryk klaidos nesirink AMD, jis tinkamas kam nori tik ne rimtam darbui, o ypač jūsų išvardintoms užduotims. Pats per klaidą nusipirkęs FX serijos CPU keikiuos jau senai, nors dirbu pagrinde su video ir audio apdirbimu, o jūsų paminėtos programos dar daugiau priklausomos nuo CPU ir RAM. Tad rinkitės minimum i5 serijos CPU.

  17. Ricardas sako:

    as renkuosi kompiuteri pagal kaina

  18. Matas sako:

    pastebejau kad fotkei nebrangus zaidimu pc yra MSI Radeon HD7770 1GB OC kaina 375lt bet internete ieskojau tokios kainos nera…gal kas galetumet padet?:))))

  19. Vytas sako:

    Noriu stacionaraus kompo “darbui su MS Excel”, bet kad nereiketu keisti po 3 metų.
    Excel failu ir po 50MB pasitaiko, pivot’ai visokie, formulyciu spieciai.

    Su grafika, kartais galima pasedeti, bet nepersistengiant.

    Manau, kad SSD reikia ne tik sistemai, bet ir pagrindiniams failams, t.y. kokiu 128GB, taip pat 8GB RAM’o.

    Nuo hard’o esu atitrukęs…
    Ar labai nusišneku?
    Gal kas rinkęs kažką panašaus?

    • guru sako:

      Vytai, tavo atveju siūlau pigiausią Core i5 modeliuką Intel Core i5-3470S (jei nėra daug šaibų, galima imti Intel Core i3-3220; greitis adekvačiai kris, kaip ir kaina). SSD čia dėl bendro sistemos greičio, užteks ir 80 GB, visa kita galima į HDD sukišti, operatyvios atminties užteks ir 4 GB (DDR3-1600 arba greitesnę), nors gali ir 8GB dėt, pigūs RAM dabar. Visa kita savo nuožiūra.

      • Vytas sako:

        Aciu, guru, uz pagalba.
        Beje, Intel Core i5-3350P dar pigesnis nei Intel Core i5-3470S.
        Kaip ir rašiau nuo hardware’o esu atsilikes, tai nei kas kurios kartos, nei ka kokia raidele reiskia nezinau. Tai apie tai, kokia MB tinka dar sunkiau..

        Gera pastaba del DDR3 – kad butu 1600Mhz arba daugiau.. manau desiu is karto 8GB.

        SSD ar 80GB ar 120GB – kaina labai panasi, nebent skiriasi patikimumas?

        Daugiau nelabai ko ir reikia tokiam kompui, na vaizdo plokstes kazkurios ir maitblokio..

        Minitower’is, nors ir graziau, bet kaip suprantu nėra gėris, nes vietos po stalu uztenka, tai geriau didesnė dėžė?

        Nezinau, ar tinklapio taisykles leidzia patarti, kuriam www man visus tuos gėrius geriausia isigyti?

        • guru sako:

          Core i5-3350P neturi integruotos grafikos, teks dėti atskirą vaizdo plokštę, o tai kainuoja papildomus litus.

          Dėl RAM – dėk 8GB DDR-1600, užteks per akis.

          Dėl SSD – kažkodėl Intel patinka (vienas mažiausių broko procentų + gerą softą SSD priežiūrai turi). Dėl talpos – spręsk pagal savo kišenę. šiaip Windows užtenka ir 60 GB, duomenis vis tiek siūlau HDD laikyti.

          Rašyk sumą LT, kiek nori už PC dėžę paaukoti, pakomplektuosim, matysi, kas gaunasi

        • nemano reikalas sako:

          Intel Core i5-3470S CPU palaiko max iki 1600… ir ne MHz – o MT/s (tikslumo dėlei). Aišku kainų skirtumas (tarp 1600 ir 1866) neženklus.

          • Vytas sako:

            mano reikalas: tai tipo prastesnis CPU?? i5-3470S blogesnis? koki tu detum +- keli simtai Lt?

            dar neturiu to kompo.. kas per kurjerius gal gali atsiusti :)

          • Paulius sako:

            Nesuk galvos dėl operatyvios atminties dažnio, tokio juntamo skirtumo tarp jų nėra, skirtumus parodo tik sintetiniai testai.

  20. Vytas sako:

    Matau, kad grubiai apie 2000 LTL reikia isleisti. AIsku galima kai ka paspausti, bet dideliu kompromisu nenoriu.. AUsintuva siaip pridejau, ne del greicio. :)
    i5-3470S 650
    ausintuvas 50
    MB 300
    8GB DDR3 1600, 1866?? 160
    vaizdo plokste 0
    SSD 60-120 350
    HDD geriau mazesnis, bet spartesnis, nors maziau 7200rpm dabar ir nedaro? 200
    DVD 50
    korpusas 120
    maitblokis 120

    Total 2000 LTL

    • guru sako:

      nemanau, kad tau verta už aušintuvą tiek mokėti, pasilikt su cpu einantį coolerį, tikrai užteks. visa kita primečiau, gavosi apie 1750 lietuviškų litų:

      BX80637I53330 CPUC I5-3330 3000/6M S1155
      P8H77-V MB H77 S1155 ATX/P8H77-V ASUS
      KHX1600C10D3B1/8G DDR3 Kingston HyperX blu 8GB 1600MHz CL10
      SSDSC2CT060A3K5 INTEL 330 SATA3 SSD 60 GB 2.5 MLC 25NM (Windows)
      DT01ACA050 Toshiba 3.5” 500GB SATA3 7200RPM 32MB (duomenims)
      SH-224BB/BEBE DVD RW SATA 24X BLACK SAMSUNG
      THRIO 310 NEXUS THRIO 310 TOWER CASE BLACK (su USB 3.0 priekyje)
      CP-9020046-EU CORSAIR BUILDER SERIES PSU CX430 80+ BRONZE

  21. Vytas sako:

    Na, aciu tau labai, guru.
    Nezinau, tik kur tau kaledine dovana siusti. :)

    CPU tai gal vis vien nepagailet del i5-3470S?
    O MB cia MicroATX?

    • guru sako:

      jei negaila litų, gali ir Core i5-3470S paimt. MB pilnavertė ATX, galėsi visus pci ir pci-e lizdus užkišt, kad tik excelis greičiau suktųsi :)

      • Vytas sako:

        tai kad ten apie 50 Lt skirtumas.. negaila, kad tik greiciau butu, nors tuose procuose kazkokios skirtingos technologijos naudojamos.
        oj tu nemates, kaip excel’is pakimba ore ir calculate’ina po keleta %. :)
        na, uzteks man floodint,a?

  22. Andre sako:

    Sveiki. Gal kas padetu surinkti kompa zaidimams . biudzetas apie 1400lt.

    • guru sako:

      į tavo biudžetą konfigas nr.2 sutelpa, gal šiek tiek pigiau, apie 1460 litų gaunasi:

      BX80637I33220SR0RG CPUCI3 3300/3M S1155 BX/3220 BX80637I33220
      GA-H77M-D3H MB H77 S1155 MATX/GA-H77M-D3H GIGA-BYTE
      BLT2G3D1337DT1TX0CEU Crucial 2x 2GB DDR3 Ballistix, PC3-10600, CL7, 1.5V
      0F10381 HDD 500GB DESKSTAR 7K1000.C 3,5″ SATA2 7200RPM
      R7770-PMD1GD5 VGA PCIE16 HD7770 1GB GDDR5/R7770-PMD1GD5 MSI
      FSP500-60APN 85+ Fortron 500W 85+ / ATX12V v2.3/ Silent 120mm FAN
      ATX-Q3354-CA Codegen QoRi ATX-Q3354-CA (black)/ 2xUSB 2.0/ Audio/ w/o PSU
      SH-224BB/BEBE DVD RW SATA 24X BLACK SAMSUNG

  23. Andre sako:

    radau toki varianta 1650 lt : Procesorius: INTEL Core i5-3350P 3.10GHz 6MB S1155 (Quad core) 64 bit.
    Operatyvioji atmintis: 2×4 GB DDR III 1600
    Kietasis diskas: 1TB 7200 rpm SATA
    Vaizdo plokštė: Nvidia GeForce GTX 650 GDDR5 1GB/128bit
    SuperSpeed USB 3.0, Maitinimo blokas Energon 750 W
    Korpusas su priekine USB 3.0 jungtimi, IVY brigde pagrindine plokšte B75M

    ar vertas jis tu pinigu? reikalingas tik zaidimams.

    • guru sako:

      gtx 650 yra niekuo negeresnė nei hd 7770 (gal net greičiau radeon hd 7750 lygio), taip kad žaidimuose skirtumo nepajausi.

  24. Marius sako:

    Sveiki visi, norėjau paklausti kaip geriau daryti ar pirkti jau sukomplektuota, kokioj nors kompais prekiaujancioj imonej, ar bandyti komplektuotis paciam, bet tame reikale nelabai gaudausi del komponentu tinkamumo? Reikia kompiuterio zaidimams iki 3000-3200 Lt.

    • guru sako:

      su monitorium reikia, ar tik kompo dėžės?

      • Marius sako:

        Tiktai dėžės :)

        • guru sako:

          su surinkimu gausis apie 3130 lt, manau, į savo pinigų sumą tilpsi, dėl greičio tikrai nesiskųsi, jei reikės, ateityje pasiturbinsi:

          BX80637I53570K INTEL CORE I5-3570K 3.4G 6M LGA1155 BOX
          GA-Z77-D3H MB Z77 S1155 ATX/GA-Z77-D3H GIGA-BYTE
          CMZ8GX3M1A1600C10 Corsair Vengeance 8GB 1600MHz, DDR3, CL9
          GV-R795WF3-3GD Radeon HD7950 3GB GDDR5/GV-R795WF3-3GD GIGA-BYTE
          SSDSC2CT060A3K5 Intel SSD 330 Series (60GB, SATA 6Gb/s, 25nm, MLC) 9.5mm
          ST31000524AS HDD SEAGATE Barracuda 7200.12 (3.5″, 1TB, 32MB, Serial ATA III-600)
          GH24NS95.AUAA10B DVD RW SATA 24X INT BULK/BLACK GH24NS95 LG
          FD-CA-CORE-3000-USB3-BL Fractal Design Core 3000 USB 3.0
          CP-9020051-EU PSU Corsair VS 650W ATX 80 Plus Labai tylus 120mm ventiliatorius

          • Marius sako:

            O jei pirkciau i7 vietoj i5 ir video HD 7970, kazka is isvardintu dalyku tektu keist ar ne?

        • guru sako:

          nieko keisti nereikės, tik kaina smarkiai padidės, o ar pajausi skirtumą, čia jau labai abejoju (už tai kainos skirtumą tikrai pajusi)


Kitos kategorijos naujienos