Youtube kaip nauja televizijos formulė


Populiariausias pasaulyje vaizdinės medžiagos portalas po truputį keičiasi. Didžiulis Youtube archyvas bus automatiškai suskirstytas į kanalus, kurie apims viską – skraidymui skirtų kostiumų iki pirštų šokių.

Dizaino pakeitimai padarys šiuos kanalus (nemaišykime su tais, kurie sukurti pačių vartotojų) pagrindine šio vaizdų portalo dalimi. Viskas daroma tam, kad žmonės žiūrėtų daugiau vaizdo klipų. Trumpai tariant, Youtube valdanti Google mums bando pasakyti, kad tai yra televizijos ateitis. „Mažai tikėtina, kad kažkas ketina žiūrėti skrydžius su specialiais kostiumais 24 valandas per parą, tačiau mes norime įsitikinti, kad yra toks kanalas“, – juokavo vienas iš Youtube atstovų.

Kanalai bus kuriami, naudojant vartotojų aktyvumą. Pavyzdžiui, žmogus į paieškos laukelį įveda „Lietuvos krepšinis“, po to puslapis fiksuoja, koks vaizdo klipas pasirenkamas iš paieškos rezultatų, koks yra kitas klipas ir t.t. Pavyzdžiui, jei žiūrovas dažniausiai atkreipia dėmesį į Joną Valančiūną, jam bus pasiūlyta prenumeruoti kanalą, kuris skirtas šiam krepšininkui. Vėliau specialūs algoritmai skenuoja vartotojų komentarus, kurie geriausiai aprašytų minėtą vaizdo klipą. Programinė įranga taip pat stebi, kaip vartotojas dirba su savo kanalais.

Analizuojamas netgi vaizdo klipų turinys – tiek matomas, tiek ir girdimas. „Mes galime sužinoti, ar klipe yra muzika bei juokas, ar viskas nufilmuota patalpoje, o galbūt atviroje erdvėje“, – gyrėsi Youtube dirbantis ekspertas. Dar daugiau, stažuotę Google atliekantis studentas iš Indianos universiteto (JAV) sukūrė sistemą, kuri analizuoja muzikos kokybę, remiantis harmonija ir ritmu.

Youtube netgi privers savo vartotojus suteikti vaizdo klipams specialias žymas iš specialios Freebase bibliotekos. Idėjos paslaptis – supaprastinti naujai atsiradusios medžiagos patekimą į atitinkamus kanalus. Galbūt tai paskatins žmones ilgiau būti Yuotube, o kartu ir žiūrėti daugiau reklamos.

Iš esmės, tai yra nauja televizijos kanalų sudarymo formulė. Kompanijos BTIG Research analitikai mano, kad Youtube tiesiog svajoja aplenkti „Discovery“. Jų teigimu, šiuo metu Youtube yra toje stadijoje, kurioje buvo kabelinė televizija XX a. 10 dešimt. pradžioje. Jei tuomet būtumėte kam nors papasakoję, kokia gausybė medžiagos bus pilna kabelinė televizija, žmonės, greičiausiai, būtų smarkiai kvatoję. Tačiau šį kartą viskas gali būti kitaip, o Youtube gali lengvai aplenkti savo konkurentus, kurie kažkada sunkiai skynėsi kelią į kiekvieno iš mūsų namus.

Komentuoti nebegalima


Kitos kategorijos naujienos