Žaidimai ir moterys 2012 metais


Besibaigiant 2012 metams, laikraštis New York Times staiga nusprendė papasakoti apie moteris ir jų sąsajas su kompiuteriniais bei video žaidimais.

Moterys. Jūs, tikriausiai, girdėjote apie jas. Jos panašios į tikrus žaidėjus, tik su mažomis rankomis, kvailais gergždinčiais balsais ir nuolat besiskundžiančios diskriminacija“, – pradeda pasakoti žurnalistė Helen Lewis. Ir ji teisi, kompleksuotų paauglių protai dažniausiai spinduliuoja būtent tokia gilia mintimi.

Reikia tikėtis, kad Elizabeth ir jos kūrėjai nebus apkaltinta seksizmo propagavimu...

Reikia tikėtis, kad Elizabeth ir jos kūrėjai nebus apkaltinti seksizmo propagavimu…

Antra vertus, paaugliai ir žaidimai nėra jau tokia aksioma, kaip gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio. Didžiausios pasaulyje video žaidimų rinkos JAV statistinio žaidėjo amžiaus vidurkis pasiekė trisdešimt su puse metų, o gražiosios lyties atstovės jau arti tos ribos, kada galima kalbėti apie dominavimą. Metai po metų moterų dalis, kurios nuolat „vartoja“ interaktyvias pramogas, auga: 2010 m. vyrų ir moterų santykis šioje srityje sudarė atitinkamai 60% ir 40%, 2011 m. moterų dalis ūgtelėjo iki 42%, tuo tarpu 2012 m. – iki 47%. Entertainment Software Association pateikiamais duomenimis, 2013 metais ši žaidžiančių moterų dalis tik augs.

Persiskirstymo priežastimi tapo staigus kazualinių, socialinių ir mobilių žaidimų segmento augimas. Būtent su tuo, New York Times teigimu, susijusi abiejų lyčių santykių problema žaidimuose: „Tie, kurie į save žiūri kaip į „senų gerų žaidimų tradicijų sergėtojus“, yra įsitikinę, kad moterys atėjo ir sugadino visas linksmybes“.

Antra vertus, dalis kaltės tenka ir žaidimų kūrėjams. Pavyzdžiui, galima prisiminti ir skandalingą Hitman: Absolution vaizdo klipą, kuriame „seksualios vienuolės – žudikės“ medžioja Agentą 47. Feministės iš karto pasibjaurėjo ir ėmė kaltinti kūrėjus visomis žemiškomis nuodėmėmis, pamiršusios vieną svarbų verslo principą: „Seksas ir smurtas – vienas iš pagrindinių pardavimų variklių“.

Lyčių ginčai tęsėsi ir liaudies geranoriškais aukojimais pagrįstoje sistemoje Kickstarter, kai tinklaraštininkė Anita Sarkeesian nusprendė surinkti lėšų analitinės vaizdinės medžiagos kūrimui, kur būtų parodyta moters ir moteriškų personažų vaizdumo žaidimuose bei su tuo susiję stereotipai. Aišku, be įprasto Internete purvų drabstymo neapsiėjo, tačiau įdomus kitas faktas: vietoj prašytų 6 tūkst. JAV dolerių buvo surinkta kiek daugiau nei 158 tūkst. JAV dolerių.

Galiausiai metų gale įvyko garsioji Twitter diskusija #1ReasonWhy, kurioje jau patys kūrėjai pabandė išsiaiškinti, kiek moterų darbuojasi šioje industrijoje ir kas joms patinka/nepatinka. Ir nereikia pamiršti, jog spalio mėnesį vykusioje parodoje Eurogamer Expo rengėjai uždraudė kompanijoms – dalyvėms kviesti jos projektus reklamuojančias pusiau nuogas merginas, kurios žinomos kaip „booth babes“. „Kad sudomintumėte nauju žaidimo projektu, visai nebūtina kaimynystėje patalpinti moteriškos krūtinės“, – paantrino New York Times žurnalistė.

O čia tas pats Hitman: Absolution vaizdo klipas, kuris privertė aiktelėti feministes:

3 komentarai (-ų)

  1. Ignas parašė:

    Moterys turetu likt virtuveje…

    • guru parašė:

      …ir žaisti žaidimus su tavo išmaniuoju ar planšetiniu ten, kur maistas, gėrimai ir šiluma 😉 manau, jos visai sutiktų


Kitos kategorijos naujienos