Fujitsu apkaltino Windows 8 dėl prastų kompiuterių pardavimų


Didžiausias Japonijos kompiuterinių paslaugų tiekėjas – kompanija Fujitsu – pranešė, kad gali nepasiekti užsibrėžto tikslo ir parduoti mažiau asmeninių kompiuterių su Windows 8, nei planuota, kadangi paklausa yra žymiai mažesnė, nei buvo tikėtasi anksčiau. Apie tai pranešė pats kompanijos vadovas Masami Yamamoto.

Kompanijos Fujitsu Fujitsu prezidentas ir vykdomasis direktorius  Masami Yamamoto

Kompanijos Fujitsu Fujitsu prezidentas ir vykdomasis direktorius Masami Yamamoto

Paklauso kritimas Europoje dėl eurozoną kankinančių skolų problemos atskirose valstybėse neigiamai veikia ir Fujitsu pardavimus. Jos kompiuterių pardavimai per paskutinius finansinius metus (šie japonams, beje, baigiasi 2013 m. kovo 31 m.) gali būti netgi mažesni nei 6 mln. vienetų, kai tuo tarpu dar praėjusių metų spalio mėnesį kompanijos galimybės buvo vertinamos 7 mln. vienetų.

Kur slypi tokių vangių pardavimų priežastys, galima kreiptis, pavyzdžiui, į analitikų kompanijos NPD Group ataskaitą, kurioje teigiama, kad praėjus mėnesiui po Windows 8 debiuto mažmeninėje prekyboje, asmeninių kompiuterių pardavimai bent jau Jungtinių Valstijų rinkoje krito net 21%, lyginant su analogišku periodu praėjusiais metais, taigi reikia konstatuoti, jog prastimuliuoti rinkos nauja Microsoft operacinė sistema nesugebėjo. Nešiojamų kompiuterių paklausos kritimas buvo dar didesnis – 24%, kadangi daug vartotojų savo dėmesį atkreipė į Apple iPad arba kitus planšetinius kompiuterius su Google Android.

Mes negali išsaugoti optimizmo asmeninių kompiuterių industrijos atžvilgiu“, – teigė Yoshihisa Toyosaki, analitikas iš Tokijo analitikų kompanijos Architect Grand Design. „Asmeninių kompiuterių gamintojai labai daug tikėjosi iš Windows 8 ir pralaimėjo, kadangi daug pigesni planšetiniai kompiuteriai atima pirkėjus“.

Savo ruožtu, Fujitsu vadovas Masami Yamamoto pasakė, kad kompanija neketina sekti savo konkurentų pavyzdžiu ir mažinti kainų – jai būtina sustiprinti savo paslaugas užsienio rinkose, kartu atsitraukiant nuo susikoncentravimo į produktus strategijos.

Tokiu būdu, japonų kompanija daugiau dėmesio skirs informacinių – technologinių paslaugų tiekimui, o tai turėtų padėti išgyventi pardavimų elektronikos srityje kritimą, kuris, beje, jau atnešė nemažai finansinių nuostolių tokiems Fujitsu konkurentams, kaip Sony, Panasonic ir Sharp. Naujienų agentūros Bloomberg teigimu, asmeninių kompiuterių ir išmaniųjų telefonų pardavimai kompanijai Fujitsu per paskutinius finansinius metus atneš tik 20% pajamų. Anksčiau pareikštiems planams, kad Europa ir kitos užsienio rinkos gaus daugiau nei pusė japonų kompiuterių gamintojo produkcijos, panašu, taip pat nebus lemta išsipildyti.

Šaltinių teigimu, kompanija Fujitsu, kuri yra sukūrusi superkompiuterį K Computer, priėmė sprendimą restruktūrizuoti, o visa tai pirmiausia palies nepelningą mikroschemų gamybos verslą. Atitinkami veiksmai bus pradėti įgyvendinami po 2013 m. kovo 31 d., pranešė kompanijos vadovas Masami Yamamoto, atsisakęs paviešinti daugiau šių planų detalių. Žinoma tik tiek, kad kompanija nori perduoti užsakymus kontraktiniams gamintojams, atsikratydama savo gamyklų ir pasilikdama tik kūrimo/projektavimo srityje.

Net ir hibridiniai nešiojami kompiuteriai su Windows 8 kompanijai Fujitsu sėkmės neatneša

Net ir hibridiniai nešiojami kompiuteriai su Windows 8 kompanijai Fujitsu sėkmės neatneša

Savo ruožtu, analitikai kelia klausimą, jog galbūt Windows 8 sėkmė smarkiai priklauso nuo sėkmingo įrenginių kainos ir galimybių išnaudoti naujos OS funkcionalumą santykio? Štai kompanija Dell dar gruodžio 12 d. pranešė, jog mato gana didelę Windows 8 asmeninių kompiuteri ir planšečių paklausą. Amerikiečių kompanijos vadovas Michael Dell teigė, kad susidomėjimas nauja operacine sistema yra gana didelis. Deja, konkrečių skaičių jis nepateikė, tačiau greičiausiai buvo turėta omenyje verslo segmentą, į kuri paskutiniu metu ir susikoncentravęs trečias pagal dydį pasaulyje kompiuterių gamintojas.

Korporacija Microsoft planuoja peržiūrėti savo operacinių sistemos plėtros principus ir tai padaryti savo naujos strategijos dalimi, kurios dėka būtų galima tolygiai konkuruoti su mobilios rinkos lyderiais Apple ir Google. Pranešama, jog programinės įrangos gigantas ketina daug dažniau atnaujinti savo operacinę sistemą – po naują versiją kasmet vietoj ankstesnių trijų – ketverių metų ciklo. Microsoft, vis dar išsaugodama lyderio pozicijas asmeninių kompiuterių rinkoje, praktiškai labai menkai dalyvauja išmaniųjų telefonų ir planšečių rinkoje, kurios dabar auga milžinišku tempu, o kartu grasina Microsoft dominavimui programinių platformų segmente.

Komentuoti nebegalima


Kitos kategorijos naujienos