Analitikai mano, kad rinka biudžetiniam iPhone jau subrendo


iphone5-with-earphones

Kad ir ką besakytų kompanijos Apple vadovai apie biudžetinį iPhone, analitikai ir ekspertai, panašu, jau nenustos kalbėję apie pigų kompanijos išmanųjį telefoną, kuris galėtų užkariauti besivystančių šalių rinkas. Naują impulsą gandams suteikė neseniai paskelbta kompanijos Morgan Stanley analitikės Katy Huberty ataskaita, kurioje teigiama, kad populiaraus išmaniojo telefono biudžetinės versijos pasirodymas turi prasmės, o tam pasitelkiami ir Apple finansų direktoriaus Peter Oppenheimer žodžiai.

Naujojo produkto išleidimas turi prasmės, kadangi Apple nori gana smarkiai padidinti savo rinkos dalį Kinijoje. Pastarojoje jau sėkmingai debiutavo planšetinis kompiuteris iPad mini, taigi Apple ekosistemos pamatas šioje rinkoje jau paklotas. Kadangi kinai linkę įsigyti naujus išmaniuosius telefonus, senųjų iPhone pardavimai neturi prasmės, nors siūlomi būtent už mažesnę kainą, į kurią turėtų taikyti ir pigusis iPhone.

Analitikai pateikia keletą būdų, kaip Apple galėtų sukurti nebrangų iPhone mini:

Pigaus iPhone 5 varianto sukūrimas

2012 metų rugsėjo mėnesį, kompanijos IHS iSuppli ekspertų teigimu, iPhone 5 versijos su 16 GB duomenų kaupikliu savikaina sudarė vos $207, tuo tarpu rekomenduojama kaina mažmeninėje rinkoje – $649. Žinoma, nuo to laiko skaičiai turėjo pasikeisti, tačiau atsižvelgiant į komplektuojančių dalių kainos mažėjimą, galima spėti, kad šiandien analogiško telefono gamyba kompanijai Apple kainuoja mažiau. Antra vertus, vargu, ar kompanija Apple ims pardavinėti savo išmaniuosius telefonus Kinijoje pigiau, nei kitose šalyse, net atsižvelgiant į žymų pajamų ir pelno prieaugį (kai kuriais duomenimis, iš iPhone pardavimų gaunama pelno marža sudaro nuo 30% iki 50%).

iphone5-savikaina

Buvusių iPhone kartų technologijų panaudojimas

Nežiūrint į tai, kad kinai mieliau renkasi naują daiktą, naudojant principą „sena technologija – nauja pakuotė“, galima pasiekti gerų rezultatų (galų gale, juk ne Apple tai sugalvojo, o principas tikrai sėkmingai veikia visame pasaulyje). Be to, pagrindinė kompanijos marketingo politikos vieta – tikrai ne aparatinės įrangos atnaujinimas, taigi kompanijai iš Kupertino toks veiksmas neturėtų sukelti didelių sunkumų.

iPod touch pavertimas į naująjį iPhone

atsižvelgiant į tai, kad iPod touch versija su 32 GB kaupikliu JAV rinkoje kainuoja $299, įrenginys galėtų pilnai tapti biudžetinio iPhone pagrindu. Čia problemų kilti tikrai neturėtų – tiesiog reikia grotuvui suteikti išmaniojo telefono funkcionalumą. Kad tai nėra sunku, įrodo tie gamintojai, kurie sugeba skambinimo 3G technologijas įdiegti, pavyzdžiui, į skaitmeninius fotoaparatus.

Bet kokiu atveju, jei gandai apie iPhone mini pasitvirtins, Apple teks susimąstyti apie tai, kaip nepakenkti „pilno dydžio“ išmaniųjų telefonų pardavimams. Išeitimi gali būti biudžetinės versijos funkcijų apribojimas arba tokių sprendimų pardavimų ribojimas tam tikruose regionuose. Antra vertus, kadangi pasaulyje yra labai mažai vietų, kur negalėtų prasibrauti produkcija iš Kinijos, pastarasis variantas vargu, ar būtų veiksmingas.

Komentuoti nebegalima


Kitos kategorijos naujienos