MediaTek aktyviai kovos dėl išmaniesiems telefonams skirtų procesorių rinkos


Savo pasisakymuose kompanijos Qualcomm vadovai ne kartą pabrėžė, jog jų pagrindiniai konkurentai Kinijos rinkoje yra kompanija MediaTek. Kol kas skirtumas tarp šių gamintojų tiekiamų mobilių procesorių tiekimo yra labai didelis (42 proc. prieš 12 proc. Qualcomm naudai). Juo labiau, kad Qualcomm šiuo metu yra tikrai pakilime. 2012 metų duomenimis, būtent Qualcomm ir Globalfoundries buvo pripažintos greičiausiai besivystančiomis IT sektoriaus kompanijomis. Tačiau MediaTek „ne iš kelmo spirta“. Kinų gamintojas taip pat auga tokiais tempais, kad pavydėtų tikrai ne viena kompanija. Ir tų tempų lėtinti neketina.

Blu-Vivo-smartphone-with-MediaTek

Sprendžiant iš MediaTek prezidento Hsieh Ching-jiang prisipažinimų, kurie publikuoti Taivano leidinyje The Central News Agency, 2013 metais jo kompanija ketina išleisti maždaug 200 mln. procesorių, skirtų išmaniesiems telefonams. Savo ruožtu, šio kiekio liūto dalis – apie 40-50% – bus keturių branduolių mikroschemos, 25-35% – dviejų branduolių. Pavyzdžiui, 2012 m. IV ketvirtyje buvo parduota apie 220 mln. išmaniųjų telefonų. Kitaip tariant, jei išmaniųjų telefonų pardavimų dinamika nebūtų teigiama, kompanija MediaTek galėtų užimti net iki ketvirtadalio atitinkamos procesorių rinkos. Praktikoje kompanija orientuojasi į maždaug 15-20% rinkos dalį, o tai yra taip pat neblogai.

Tikrai geras momentas yra tas, kad MediaTek vadovas tikisi, jog vidutinė procesorių kaina sumažės. Lyginant su vidutine 2012 m. procesorių kaina, 2013 m. bus galima tikėtis maždaug 10% mažesnių kainų. Orientacija į išmaniuosius telefonus, matyt, deda riebų kryžių ant procesorių, skirtų paprastiems mobiliems telefonams. Šiemet tokių sprendimų tiekimą kompanija sumažins ketvirtadaliu, t.y. lygiai tiek pat, kaip 2012 metais.

Antra vertus, daugiau procesorių bus skirta planšetiniams kompiuteriams: MediaTek tokių planuoja išleisti nuo 5 mln. iki 10 mln. egzempliorių. Lyginant su 2012 m. IV ketvirčiu, tai sudarytų maždaug 10-20% pasaulinės planšetinių kompiuterių rinkos. Antra vertus, toks didelis mėtymasis tarp kiekių kalba apie tai, jog kompanija dar neapsisprendė dėl konkrečios strategijos, o galbūt kryptis bus pasirenkama, atsižvelgiant į planšečių ir išmaniųjų telefonų rinkų augimo prognozes, taip apsidraudžiant nuo galimų netikėtumų.

Komentuoti nebegalima


Kitos kategorijos naujienos