Mobili Apple imperija, arba kodėl niekas negali prilygti App Store?


Tai yra tik nuomonė žmogaus, kuris nėra nė vienos iš ekosistemų fanatas ir šiuo metu nesinaudoja nei iOS, nei Android, nei Windows Phone. Čia nesiekiama konstatuoti, kad viena mobili platforma / el. tarnyba yra geresnė už kitą, o bandoma įžvelgti vienos iš jų sėkmės priežastis. Bet kokia kritika ir pastebėjimai yra laukiami komentarų skiltyje.

Po operacinės sistemos iOS 6 pasirodymo ir atitikamo Apple App Store atnaujinimo pasirodė nemažai publikacijų, kurios įvairiapusiškai nagrinėja el. parduotuvės klaidas ir kitus niuansus, nepatinkančius tiek apžvalgininkams, tiek ir vartotojams. Kritikos sulaukė ir nepatogus skyrių organizavimas, ir pagrindiniams navigacijos dėsniams prieštaraujantys sprendimai, keista paieškos sistema, taip pat kiti neesminiai patobulinimai, kurie turėtų tik sumažinti vartotojų apsilankymų, o kartu ir apsipirkimų skaičių.

appstore-25-billion-apps

Aplikacijų skaičius jau seniai nėra Apple siekiamybė. Tačiau konkurentams tai yra vis dar labai svarbu

Visa ši isterija aplink iOS 6 ir Apple App Store apskritai – gera priežastis susimąstyti apie tai, kodėl būtent Apple el. parduotuvei skiriamas toks padidintas dėmesys. Galų gale, dabartinė App Store padėtis yra tokia, kad su ja lyginti nesinori konkurentų tarnybų nei pagal aplikacijų skaičių, nei pagal jų kokybę, nei pagal jų naudojimo patogumą, nei juo labiau pagal iš pardavimų gautas pajamas, kurias susižėrė tiek pati kompanija, tiek ir mobilių aplikacijų kūrėjai. Google Play, MS Marketplace, Nokia Store, BlackBerry Store ir kitos tiesiog nukopijavo bazinę darbo su vartotoju mechaniką, tačiau praleido eilę detalių, kurios ir lėmė staigų mobilių aplikacijų rinkos šuolį pirmyn.

Apple pradinės sėkmės, kuriant savo ekosistemą ir įtakojant visos industrijos plėtrą priežasčių suvokimas būtinas tam, kad turėtume galimybę įvertinti visa tai, kas vyksta mobilių aplikacijų rinkoje, įžvelgti tendencijas ir prafiltruoti konkrečių platformų fanatikų ir antifanatikų pasvarstymus, kurie sukelia daug triukšmo, tačiau nieko neįtakoja.

Įtaka industrijos plėtrai

Mobilių aplikacijų rinka egzistavo ir iki App Store, tačiau iki jos tokios programinės įrangos kūrimu užsiėmė praktiškai tik kompanijos – gamintojai, kuriems tai ir buvo pagrindinė (ir dažnai vienintelė) užduotis. Kaip tik prasidėjo iPhone ir App Store populiarumo banga, mobilias aplikacijas ėmė rašyti praktiškai visi – tiek profesionalai, tiek ir kompanijos, kurios neturi nieko bendro nei su IT, nei su mobilių aplikacijų kūrimu.

Tokie prekiniai ženklai, kaip Adidas, Nike, Coca-Cole, McDonnald‘s ir kiti, naudoja mobilias aplikacijas kaip papildomą marketinginį kanalą, finansinės organizacijos taip bando padidinti savo klientų lojalumą, tuo tarpu įvairūs leidiniai (Vogue, Cosmopolitan ir kt.) – savo turinio geografijai plėsti, pajamoms ir rekamos ir tiesioginių pardavimų didinimui.

Mobilių aplikacijų rinkoje pasirodžius didiesiems prekių ženklams, iOS ekosistemos augimas dar labiau paspartėjo

Aplikacijų rinkoje pasirodžius didiesiems prekių ženklams, iOS ekosistemos augimas dar labiau paspartėjo

Iš esmės, būtent tas faktas, kad į mobilią rinką atėjo kompanijos, kurios žiūri į aplikacijas kaip ir papildomą savo produktų distribucijos kanalą, apsprendė ekosistemos plėtros bumą, kurį mes matome dabar. Pati kompanija Apple prie viso to prisidėjo, pirma, sukurdama normalų pardavimų kanalą, tokį kaip App Store, antra, suteikdama kompanijoms savo turinio platinimo galimybę ekosistemos viduje (pavyzdžiui, Apple Newsstand).

Turinys yra Karalius

Principas „Turinys yra karalius“ aktyviai naudojamas kiekvienoje naujos kartos išmaniojo telefono iPhone prezentacijoje. Tuo metu, kai kiti gamintojai pasakoja apie vartotojui nesvarbias technologijas, kurios naudojamos mobilių įrenginių viduje, Apple rodo turinį, kurį galima vartoti su jos produktais. Featured App Store sekcijose galima rasti tik iš tikro kokybiškas aplikacijas, kurios skirtos eiliniam vartotojui ir kurios sukelia norą nuolat grįžti į el. parduotuvę.

Palyginimui: galima atkreipti dėmesį į Windows Phone Marketplace esančias aplikacijas – meilės SMS tekstų rinkimas, Facebook aplikacijos bei daug kas kita, ką eilinis vartotojas ir taip jau turi. Tuo metu, kai App Store dirba prie kokybiško turinio, Microsoft Marketplace dirba prie kiekybės (jau vien ko verti konkursai „sukurk kuo daugiau Windows Phone aplikacijų ir gauk Nokia Lumia“).

more-wp-apps-coming

Windows Phone ekosistema, Microsoft manymu, vis dar kenčia nuo aplikacijų kiekio trūkumo…

Trumpai tariant, adekvatus įvertinimas to, koks konkrečiai turinys reikalingas vartotojams ir kokį turinį reikėtų plėtoti bei palaikyti – tai viena iš priežasčių, kodėl App Store verčia vartotojus reguliariai į jį sugrįžti, o besivejančias konkurentų el. parduotuves tik varginti vartotoją bei dar daugiau pačius aplikacijų kūrėjus.

Vieno – dviejų paspaudimų taisyklė

Po to, kai atsirado Apple App Store, visuotine praktika tapo taisyklė, jog bet kuris turinys turėtų būti parsisiunčiamas arba perkamas vienu ar dviem paspaudimais (labai panašu į WEB dizaino kūrime kai kurių specialistų propaguojamą „ne daugiau trijų paspaudimų“ taisyklę). Ta pati koncepcija naudojama ir visuose Apple produktuose – bet kuri esminė konkretaus produkto funkcija pasiekiama ne po 5-10 paspaudimų (mygtukai, aktyvios nuorodos ir t.t.), kaip tą galima stebėti pas konkurentus.

Kelių paspaudimų taisyklę Apple propaguoja jau virš 10 metų

Kelių paspaudimų taisyklę Apple propaguoja jau virš 10 metų

Faktiškai dabar turime situaciją, kai mobilių aplikacijų vartotoja taip priprato ieškoti bet kurios funkcijos ar turinio, pasitelkiant vieną – du paspaudimus, jog tokios pačios vartotojo sąsajos organizacijos ir Interneto puslapiuose, stacionarioje programinėje įrangoje (puikus pavyzdys – MS Office 2013), įvairiuose terminaluose ir bet kuriame kitame produkte.

Tai yra bene akivaizdžiausias pavyzdys to, kokiu būdu mobilių aplikacijų rinka įtakoja Interneto technologijas apskritai. Jei anksčiau WEB profesionalai, pavyzdžiui, galėjo sau leisti prabangą kurti navigaciją su dideliu lygių skaičiumi, tai dabar kuo toliau, tuo labiau sukelia nesusipratimą iš tų vartotojų, kurie pradeda priprasti prie to, jog turi būti vienas mygtukas, kuris daro gerai.

Aišku, niekam jau seniai buvo ne paslaptis, kad vertimas paspausti kuo daugiau nuorodų ir mygtukų tam, jog būtų gautas norimsa rezultatas, yra mažesnės konversijos priežastis. Tačiau po to, kai išpopuliarėjo iOS ekosistema, ignoruoti visa tai tapo ypatingai pavojinga. Įdomu tai, jog iki šiol vieno – dviejų paspaudimų taisyklė pilna apimtimi įgyvendinti būtent tik Apple App Store.

Aplikacija, o ne pinigų pervedimas

Paskutiniu metu pradėta praktikuoti dar vienas principas: jei ir tarnybos pašalintume akivaizdų apmokėjimo etapą ir būtinybę susimąstyti apie tokius dalykus, kaip ir grąža, arbatpinigiai ir pinigų pasiėmimas iš kortelės, tai į tokią tarnybą žiūrima kaip į konkretų poreikį tenkinantį malonumą, neverčiantį vartotoją jaudintis. Tokiu būdu, padidėja ir pasitenkinimas tokia tarnyba (konkrečiu atveju – pavedimą atliekančią tarnyba), o kaip pasekmė – ir jos naudojimosi dažnumas.

Jei visa tai perkeltume į mobilių aplikacijų tarnybą, dabar turėtų būti aišku, kodėl Apple App Store yra daugiausiai parduodanti el. parduotuvė (be visų kitų priežasčių). Pabandykite ką nors įsigyti Google Play – ten teks galvoti ir atlikti daug papildomų paspaudimų. Pabandykite įsigyti ką nors Microsoft Marketplace – ten apskritai procesas skausmingas. App Store tiesiog gaunate tą aplikaciją, kurią norite. Vienas paspaudimas ir nėra jokio reikalo galvoti apie piniginę transakciją. Naudodamasis App Store, vartotojas galvoja apie tai, ko nori. Naudodamasis kitomis aplikacijų parduotuvėmis, jis galvoja apie kliūtis, kurios iškils jo kelyje. Skirtumas esminis, ir rinka tai akivaizdžiai demonstruoja.

buying-app-in-google-play

El. parduotuvėje App Store vartotojas galvoja apie savo kreditinės kortelės duomenis vieną kartą – kai registruoja savo paskyrą. Google Play tuo tarpu baugina vartotojus apie kiekvieno pirkinio finansinius aspektus, kartu tenka kiekvieną kartą uždėti varnelę šalią apmokėjimo sąlygų sutikimo.

Atsitiktiniai pardavimai

App Store labaiu nei kitos aplikacijų el. parduotuvės skatina atsitiktinį apsipirkimą, kurį lemia patenkintų vartotojų klajonės po katalogus. Pastarųjų patogi organizacija, taip pat adekvatus aplikacijų, esančių TOP‘uose ir Premium vietose, parinkimas sukelia norą sugrįžti, reguliariai peržiūrėti naujoves ir jas pirkti.

Google Play rekomenduojamų aplikacijų parinkimas neblogas, tačiau aplikacijų talpinimo TOP‘uose sistema tokia, jog aplikacijos praktiškai nesikeičia. Windows Marketplace apskritai katalogas organizuotas tokiu būdu, kad dauguma vartotojų į jį nori grįžti tik tuomet, kai nori atsisiųsti kažką konkretaus.

Kompanijos Apple nelaimei, paskutiniai pakeitimai naujoje App Store versijoje sumažina atsitiktinių pardavimų galimybę, nors čia daugiau apžvalgininkų ir kritikų nuomonė, o realijas žino tik pati Apple.

Normalus turinio filtravimas

Ką dar galima pasakyti apie aplikacijų parduotuvę, kurioje siekis kuo greičiau padidinti kiekį, o ne kokybę (juk App Store būtina pavyti!), lemia tokių aplikacijų TOP‘uose pasirodymą, kaip pavyzdžiui, „Penis Enlarge“ (ir visa tai – visų gerbiamos Microsoft el. parduotuvės kataloguose), arba „Stop the Music“ (kai kuriuos WP įrenginių savininkus, pasirodo, kankina muzikos grojimo sustabdymo problema).

Dabartinė Apple App Store padėtis turėtų labai džiuginti jos kūrėjus: apie 90 proc. visų mobilių aplikacijų pardavimų generuoja App Store. Komentarų, matyt, čia nereikia. Viskas slypi ne parduotų mobilių įrenginių kiekyje – tiek patys Android paplitę kur kas plačiau. Visa ko sėkmės paslaptis čia slypi Apple pastangose vartotojui pateikti puikią el. tarnybą, kuri nesukeltų galvos skausmo.

Apple Introduces New iPhone At Worldwide Developers Conference

Trumpai apibendrinant, App Store magijos paslaptis – tai paprastų sąlygų įgyvendinimas: pirma, patogi katalogo organizacija ir teisingas darbas su turiniu (vitriną reikia formuoti, remiantis sveiku protu, kurio taip trūksta kitoms ekosistemoms); antra, aplikacijų parsisiuntimo ir pirkimo patogumas (vos vienas – du paspaudimai); trečia, nereikia vartotojo nuolat versti galvoti apie pinigus (aplikacijos gavimas turi būti malonumas, o ne frustracija); ketvirta, normali programinės įrangos filtracija ir aiškus suprastimas, kad aplikacijų parduotuvė – tai lygiai tokia pati parduotuvė, kaip ir vietos prekybos tinklas (jei bulves surasti sudėtinga, jų labai daug, bet jos labai mažos ir daug supuvusių, pirkėjas rinksis kitą vietą, o tiekėjai – taip pat).

Komentuoti nebegalima


Kitos kategorijos naujienos