Žaidimus galima naudoti, motyvuojant vartotojus taupyti elektros energiją


Geriausiai elektrą taupo tie žaidimai, kuriems apskritai elektros nereikia

Geriausiai elektrą taupo tie žaidimai, kuriems apskritai elektros nereikia

Kompiuterinių žaidimų industrija iki šiol stimuliavo šio žanro gerbėjus naudoti energetiškai kuo godesnes vaizdo plokštes ir centrinius procesorius, jei neatsižvelgtume į pradėjusius populiarėti išmaniuosius telefonus bei planšetinius kompiuterius ir jiems skirtus tam tikro žanro žaidimus. Antra vertus, kaip teigia puslapis EE Times, azartiškiausius žaidimų gerbėjus galima motyvuoti mažinti elektros suvartojimą būtent specialių mobilių aplikacijų dėka.

Mokslininkams iš Helsinkio informacinių technologijų instituto (Suomija) ėmė įgyvendinti pilotinę programą Italijoje, Švedijoje ir gimtojoje Suomijoje, kuri skatina vartotojus taupyti elektrą, tam pasitelkiant išmaniesiems telefonams skirtą žaidimą. Įvairūs elektros prietaisai ir elektronikos įrenginiai buvo aprūpinti bevieliais davikliais, kurie realiu laiku perdavinėjo į išmanųjį telefoną duomenis apie elektros suvartojimą.

Speciali aplikacija EnergyLife leisdavo ne tik sekti gaunamus duomenis, tačiau ir žaidimo pavidalu skatinti vartotojus elektros energijos suvartojimą mažinti. Kuo daugiau vartotojai sutaupydavo, tuo toliau jie pasistūmėdavo žaidime, pereidami į naujus lygius ir aplenkdami kitus varžovus. Tam tikrame etape žaidėjai ėmė dalintis patirtimi ir patarimais, kure padėdavo įsisavinti žaidimo taisykles. Jos žaidime labai svarbios, kadangi už padidėjusį elektros suvartojimą baudžiami minusiniais balais.

Pagrindinė žaidimo kūrėjų idėja – sudominti vartotojus taupyti energiją ilgą laikotarpį. Kaip taisyklė, visi kiti eksperimentai parodydavo, jog po tam tikro laiko vartotojai vėl nustodavo domėtis šia tema, o elektros sąnaudos vėl išaugdavo. Savo ruožtu, žaidimas parodė, kad vartotojai elektros energijos sąnaudas sumažindavo vidutiniškai 19%.

Komentuoti nebegalima


Kitos kategorijos naujienos