Metro: Last Light kūrėjai dirbo nežmoniškomis sąlygomis


Jason Rubin, kuris pakeitė Danny Bilson kompanijos THQ prezidento poste likus pusei metų iki jos bankroto, puslapiui GamesIndustry papasakojo, kokiomis sąlygomis dirbo ukrainiečių studija 4A Games, kuri sukūrė šaudyklę Metro: Last Light.

Metro Last Light screenshot 01

Jason Rubin teigimu, žaidimo kūrimo aplinkybės buvo labai panašios į postapokaliptines. Kūrėjų biuro dydis buvo labiau panašus Electronic Arts treniruoklių salę Los Andželo (JAV) mieste, dažnai dingdavo ne tik šildymas, tačiau ir apšvietimas, taigi žiemą kūrėjai dirbo su striukėmis, sėdėjo ant „sudedamų kėdžių prie kortų stalų, primindami mokyklinukus perpildytoje kavinėje“, tuo tarpu psichologinis spaudimas iš leidėjo THQ pusės viršijo visas leistinas ribas.

Studija buvo priversta vykdyti net ir absurdiškus THQ reikalavimus – užbaigti daugelio žaidėjų ir kooperatyvinį režimą tuo pačiu metu ir už tuos pačius pinigus, kaip ir vieno žaidėjo kampaniją. „Metro: Last Light biudžetas buvo toks mažas, jog konkurentai neretai daugiau išleisdavo žaidybinių vaizdo klipų kūrimui. Tai yra maždaug 10% tos sumos, kuri paprastai skiriama dideliems tokio žanro projektams.“

„Nežiūrint į visa tai, šaudyklė yra giriama už siužetą ir atmosferą. Ji sukurta su studijos nuosavos gamybos varikliuku, jis sukurtas nuo nulio ir gali konkuruoti su daug garsesnėmis serijomis, prie kurių techninio išpildymo dirbo daug daugiau žmonių, nei turi visa 4A Games. Atsižvelgiant į biudžetą ir visus sunkumus, kuriuos tekdavo įveikti kūrėjams, o taip pat konkurentų dydžius bei darbo sąlygas, Metro: Last Light galima laikyti puikiu pasiekimu.“

Jason Rubin pažymėjo, jog norėjo šiek tiek palengvinti kūrėjų  gyvenimą, nupirko jiems patogias kėdes, tačiau Ukrainoje neatsirado reikiamų prekybos taškų, tad liko vienintelis variantas – nusiųsti viską per agentą iš Lenkijos. Vėliau, deja, teko atsisakyti šios idėjos, tačiau ne dėl to, kad kaina buvo gana didelė, tačiau dėl to, jog platūs krėslai būtų netilpę kukliame biure.

Nežiūrint į tai, jog dėl visų studijos nelaimių kaltinama būtent THQ, jo kritikos tenka ir kompanijai Deep Silver, kuri išpirko aukcione postapokaliptinį projektą iš bankrutavusio leidėjo. Jason Rubin mano, kad leidėjai visiškai nesirūpino tuo, jog 4A Games vardas būtų išgarsintas visame pasaulyje. Tiesa, leidėjo marketingo padalinio atstovas Aubrey Norris savo Twitter paskyroje bandė pasiteisinti, kad keturi mėnesiai yra per trumpas laikotarpis, kad visuomenė atkreiptų mėnesį į talentingus ukrainiečių kūrėjus. Kaip ten bebūtų, projektas jau debiutavo, tad belieka tik pasidžiaugti, kad jis apskritai pasirodė.

Komentuoti nebegalima


Kitos kategorijos naujienos