Mozilla siūlo revoliuciją galintį sukelti kodeką ORBX.js


JavaScript autorius Brendan Eich, kuris dabar dirba kompanijoje Mozilla, niekada nebuvo didelis kompiuterinių šaudyklių gerbėjas. Tačiau būtent Unreal Tournament 3 pavyzdžiu jis nusprendė pademonstruoti naujojo naršyklėms skirto kodeko ORBX.js galimybes. Pastarasis naršyklėje dekoduoja atitinkamą medžiagą būtent pasitelkdamas JavaScript. Negana to, naršyklėje paleistas žaidimas buvo apdorojamas už tūkstančių kilometrų nuo pačios naršyklės, be jokių užlaikymų ir stabdymų. Buvo naudojama naujausia Firefox Nightly versija, ORBX.js, ASM.js ir kompiliatorius Emscripten.

OTOY_Mozilla_ORBX

Unikaliu minėtą projektą daro ne pati online transliacija – čia svarbiausia yra tai, kad žaidimas naršyklėje pasileido be jokių papildomų priedų. Būtent ORBX.js, kuris lyginamas su industrijos standartu tapusiu kodeku H.264, leidžia įgyvendinti ne tik sklandžią žaidimo transliaciją. Tai gali būti ir operacinių sistemų darbastaliai bei aplikacijos, taip pat interaktyvus turinys.

Kompanijos OTOY, kuri kartu su Mozilla darbavosi prie kodeko, vadovas Jules Urbach teigė, jog naujai technologijai priklauso online transliacijos ateitis. Savo ruožtu, transliacijos kokybė gali būti ne tik 4K, tačiau ir 8K. iš visų šiuo metų rinkoje esančių naršyklių su ORBX.js geriausiai susitvarko būtent Firefox, kuri dabar susidoroja ir Full HD (60 kadrų per sekundę) režimu. Google Chrome gali pasiekti tik pusę šios reikšmės. Internet Explorer, Safari ir Opera atsilieka dar labiau.

Jules Urbach naująjį kodeką aprašo ne tik kaip paprastą online transliacijos technologiją, tačiau ir kaip kodavimo modelį, kuris leis galutinai perkelti filmus, aplikacijas ir žaidimus į „debesų“ serverius ir iš ten transliuoti juos į bet kurį įrenginį. Technologija, kompanijos Autodesk vyriausiojo inžinieriaus teigimu (būtent jo biure ir vyko demonstracija), ateityje leis vartotojams ne tokius galingus kompiuterius, lyginant su tais, kokie buvo pas juos anksčiau. ORBX.js leidžia į transliuojamą turinį įdiegti specialias žymas, o suteiks galimybę atsisakyti DRM apsaugos. Žinoma, nuo turinio kopijavimo žymos neišgelbės, tačiau padės nustatyti autorinių teisių pažeidėjus.

ORBX.js turi maždaug 25% efektyvesnį duomenų suspaudimo algoritmą, lyginant su dabartinėmis technologijomis, o tai leidžia kalbėti apie kodekso naudojimą mobiliojo ryšio tinkluose. Artimiausi kūrėjų planai numato, kad būtų įdiegtas vaizdo suspaudimo formato WebP palaikymas, 12 bitų spalvų gama (dabar – tik 8 bitų), operacijos su skaičiais su plaukiojančiu kableliu, HDR palaikymas tokio tipo kontroleriuose, kaip Kinect ir Leap Motion (tam bus pasitelktas protokolas Web Socket). Antra vertus, greito technologijos pasirodymo kūrėjai nežada, ragindami palaukti HTML6 ar net HTML7 laikų. Juo labiau, kad konkurentai (ypač H.264 rėmėjai) vargu, ar norės atiduoti išsikovotas pozicijas.

Komentuoti nebegalima


Kitos kategorijos naujienos