AMD: naujos kartos konsolės hibridinių procesorių nepritrūks


Niekam ne paslaptis, kad visos trys naujos kartos žaidimų konsolės naudos AMD platformą: Sony ir Microsoft – pagal specialų užsakymą pagamintus APU, tuo tarpu Nintendo konsolė – AMD Radeon šeimos grafinį adapterį (centrinis procesorius turės IBM Power architektūrą). Tokiu būdu, prieš kompaniją AMD iškyla grandiozinė užduotis – aprūpinti esminiais ir neturinčiais analogų komponentais praktiškai visą žaidimų konsolių industriją. Ekspertai logiškai kelia klausimą, ar AMD sugebės?

xbox-one-vs-playstation-4

Dar kovo mėnesį kompanija GameStop prisipažino, kad prekybos pradžioje Sony PlayStation 4 gali būti deficitinė prekė. Pati Sony kiek anksčiau konsolės puslapyje nurodė, kad galima užsakyti tik vieną egzempliorių, nors po kurio laiko apribojimus pašalino.

Alyvos į ugnį įpylė ir kompanija Microsoft, kuri renginyje E3 2013 nesugebėjo parodyti realios Xbox One, tuo tarpu žaidimų demonstracijai pasinaudojo asmeniniais kompiuteriais su Xbox emuliatoriais. Vis tik jaudintis nereikėtų: remiantis naujausiu interviu su AMD atstovais, kompanija pasiruošusi bet kokiai APU paklausai – komplektuojančių dalių deficito nenusimato.

Kompanijos AMD teigimu, ji turi stiprią gamybinę bazę. Čia reikėtų paminėti, kad užsakomuosius APU konsolėms Xbox One ir PlayStation 4 gali gaminti tiek GlobalFoundries, tiek ir TSMC. Šiuo metu neaišku, ar jos abi gamins naujuosius APU, ar tik viena, o galbūt po vieną kiekvienai konkrečiai konsolei.  Tai gali paaiškinti tą faktą, kad Microsoft dar nėra pasiruošusi parodyti veikiančio įrenginio.

Beje, leidinys Forbes nusprendė pateikti savo argumentus, kodėl buvo pasirinkta būtent AMD platforma. Tvirtinama, kad architektūros pasirinkimas prasidėjo nuo MIPS, ARM ir x86. Architektūra IBM Power nebuvo svarstoma, kadangi stebimas kompleksinis atsilikimas (greičiausiai dėl gyvo pavyzdžio – naujos Nintendo konsolės). Po tolimesnių svarstymų buvo atmesti ir MIPS bei ARM variantai. Pastarieji nėra taip plačiai palaikomi programuotojų. Architektūra ARM papildomai pralaimėjo x86 sprendimams, kadangi nepalaiko 64 bitų kodo.

Gali kilti klausimas ir dėl galimybės naudoti Intel procesorių ir nVidia grafinį adapterį. Kai kurių ekspertų teigimu, toks tandemas gal ir būtų palankus produktyvumo atžvilgiu, tačiau buvo privaloma atsižvelgti ir į platformos kainą. Tokiu būdu, optimaliu sprendimu tapo AMD APU.

Komentuoti nebegalima


Kitos kategorijos naujienos