Mobiliųjų aplikacijų ateities tendencijos ir plėtros galimybės


Stebintys naujausias technologines tendencijas puikiai žino, kad šiuo metu ypač intensyvus yra mobiliųjų aplikacijų kūrimas. Tai programos, skirtos išmaniesiems telefonams, naujų technologijų pagalba leidžiančios rinkai pasiūlyti inovatyvius bendravimo su klientais sprendimus ir taip padidinti įmonės apyvartą, pasirūpinti jos reklama. Manoma, kad toks naujas komunikacinis kanalas tarp verslininko ir vartotojo ateityje pakeis šiuo metu populiariausius tiesioginės rinkodaros kanalus.

windows-phone-apps

Mobilios aplikacijos dažniausiai diegiamos siekiant didinti  pardavimų apimtį, skatinti lojalumą, pristatyti įmonės ar prekės ženklą, valdyti reklamą, pateikti informaciją ir pan. Jos derinamos su Android, Blackberry, Ios ir Windows operacinėmis sistemomis bei tinka visiems išmaniesiems telefonams, esantiems rinkoje. Populiariausios mobiliosios aplikacijos – tai įvairūs žaidimai, naujienų tinklalapiai, žemėlapiai, socialiniai bei muzikos puslapiai.

Aplikacijų kiekio augimas: nauda ir žala

Mobiliųjų aplikacijų kūrimas įvairiose platformose labai intensyviai auga. Dėl to daug problemų kelia tokių programėlių tvarkymas ir naudojimasis jomis. Didelis jų kiekis išmaniajame telefone nulemia sudėtingą jų paiešką, atranką, organizavimą ar kategorizavimą. Viename puslapyje būna keliolika naujų, o jose dar dešimtys aplikacijų, kurių paskirtis greitai pasimiršta.

Norint, kad telefonas veiktų netrikdamas reikia kas keletą mėnesių išsivalyti jį nuo senų nenaudojamų aplikacijų. Tačiau dažnas tam negali ar nenori skirti laiko, todėl jų išmanusis telefonas virsta didžiule netvarka ir nesibaigiančiomis pasirinkimų galimybėmis. Be abejo, yra sukurta gausybė naudingų aplikacijų, tačiau vertėtų pasvarstyti ar tikrai reikia turėti kiekvienos parduotuvės ar naujienų tinklalapio  aplikaciją…

Mobiliųjų aplikacijų nauda

Mobiliosios aplikacijos šalia įmonės internetinės svetainės yra dar vienas patogus komunikacijos kanalas, kuriuo galima lengvai užmegzti ryšius su klientais arba partneriais, ir perteikti svarbią informaciją apie savo vykdomą veiklą. Bendrovės, turinčios mobiliąsias aplikacijas, suteikia galimybę klientui vykdyti įvairius piniginius pirkimo pervedimus, siūlo dalyvauti lojalumo programose ar kaupti taškus bei įsitraukti į socialinę mediją ir atlikti galybę kitokių funkcijų.

Džiugina tai, kad konkurencija šioje vietoje nėra didelė, nes savo aplikacijas dažniausiai turi tik stambiosios įmonės. Lygiai taip, kaip prieš 15 metų tik išskirtinės bendrovės turėdavo savo internetinį puslapį, dabar yra su mobiliosiomis aplikacijomis.

111031-iPhone-hands

Ypač puikus pavyzdys yra vieno kavinių tinklo aplikacija, kurioje pateikiamas savaitės kavos meniu, baristos rekomenduojamos kavos, naujienų srautas iš socialinių tinklų, siūloma pagalba negalinčiam išsirinkti, rodomas renginių kalendorius, kaviškos ekrano užsklandos,  nuotraukų galerijos ir pan.

Verslininkai, kurie turi galimybę savo internetinės svetainės turinį perkelti į mobiliąją erdvę ar sukūrus programėlę pristatyti siūlomą prekę ar paslaugą, pastebi akivaizdžią naudą. Lietuvoje vis didėja įmonių susidomėjimas mobiliosiomis aplikacijomis ir auga noras jas kurti. Mūsų šalies rinka iš tiesų jau pribrendusi verslo aplikacijoms, juo labiau, kad sparčiai auga ir išmaniųjų telefonų pardavimas, o vartotojai supranta jų naudą. Taigi įmonėms belieka  pasinaudoti esama padėtimi.

Lietuviškų mobiliųjų aplikacijų plėtra

Mobiliosios aplikacijos tampa vis populiaresnis įmonių komunikacijos su klientais įrankis, kadangi, daugėjant mobiliojo interneto vartotojų, vis daugiau žmonių ima pamatyti mobiliųjų programėlių teikiamą naudą. Nors Lietuvoje ši technologija dar nėra ypač intensyviai išplėtota, aplikacijų kūrėjai tikina, kad ateityje bus sulaukta žymaus augimo.

Lietuviškų aplikacijų kūrimas, lyginant su viso pasaulio mastais, iš tiesų yra nedidelis, tačiau būtent dabar verslo įmonėms yra palankios sąlygos įeiti į šią rinką ir išnaudoti nedidelį aplikacijų kiekį kaip konkurencinį pranašumą bei įgauti išskirtinumą rinkoje pritraukiant naujų vartotojų ir skatinant klientų lojalumą.

Kita vertus reikia pastebėti ir keletą šios srities trūkumų bei neišspręstų problemų Visų pirma, mobiliosios aplikacijos, yra skirtos tiems žmonėms, kurie yra atviri naujoms technologijoms ir mielai jas priima. Be to, tikėtina, kad ateityje ši rinka smarkiai keisis, mobiliųjų programėlių ims daugėti, jos tobulės ir įmonės turės rimtai pagalvoti, norėdamos nustebinti savo vartotojus. Tačiau mūsų šalyje yra galybė įmonių, kurios savo novatoriškumu ir drąsumu gali išjudinti net konservatyviausius vartotojus, arba priešingai, tuos, kurie siekia nekasdienių sprendimų savo telefone.

app-camp-lietuva

Apgailestauti galima ir dėl to, kad Lietuvos universitetai kol kas nerengia specialistų, kurie žinotų, kas yra mobiliųjų aplikacijų kūrimas ir kaip tai daryti, todėl tokių kūrėjų reikia ieškoti užsienyje ar išmokusių šio darbo iš kitų šalių kolegų Lietuvoje.

Įmonės, kurios nusprendžia susikurti mobiliąją aplikaciją, visų pirma turi gerai pagalvoti, ar joms tai tikrai apsimokės ir ar vartotojams to reikia. Labai dažnai jos neįvertina aplikacijos gamybos išlaidų, kadangi mano, kad tai pakankamai pigus sprendimas.

Nors mobiliųjų aplikacijų kūrimas ir nėra pigus, tačiau Lietuvos rinka dar per maža norint iš jų užsidirbti. Bendrovės, siekiančios gauti pelno iš aplikacijų kūrimo ir platinimo, kuria ne vietinės reikšmės, o globalias aplikacijas teikdamos jas užsienio rinkoms: JAV, Vokietijai, Didžiajai Britanijai ir pan.

Mobiliųjų aplikacijų tendencijos

Per pastaruosius trejus metus sukurta daugiau nei pusė milijono mobiliųjų aplikacijų, o jų parsisiųstą buvo daugiau nei 10 mlrd. kartų. Tyrimų bendrovės prognozuoja, kad šiais metais poreikis atsisiųsti mobiliąsias programėles pasieks aukščiausią tašką. Manoma, kad verslo ir komunikacijos ateitis priklauso mobiliajam turiniui bei aplikacijoms – jos po dešimties metų gerokai pralenks kompiuterius ir jų rinkos vertė greičiausiai prilygs visos muzikos industrijos vertei. Mobiliųjų aplikacijų rinka turėtų visiškai išsivystyti po dešimties metų.

Šiandien didžioji dalis mobiliųjų aplikacijų yra ne žaidimai, kaip daugelis pagalvotų, o įvairios programos, kurios palengvina gyvenimą.

Šiuo metu pasaulyje išmaniųjų telefonų parduodama žymiai daugiau nei kompiuterių, o, remiantis pasaulinėmis prognozėmis, 2016 metais tokių aparatų skaičius išaugs tris kartus ir sudarys net tris ketvirtadalius visų telefonų bei asmeninių kompiuterių pardavimo. Taigi, akivaizdu, kad Lietuvoje mobiliųjų aplikacijų plėtrai sudarytos visos sąlygos, o jų diegimo ir naudojimo augimą nulems išmaniųjų telefonų prieinamumas.

Komentuoti nebegalima


Kitos kategorijos naujienos