Tommy Palm: „Dedu dideles viltis į lietuvius programuotojus“


Šį savaitgalį vykstančių mobiliųjų aplikacijų dirbtuvių „App Camp“ pranešėjas Tommy Palmas iš žaidimus kuriančios kompanijos „King“ teigia, kad sėkmės nepatirs tie, kas nebandys, o patyrus nesėkmę svarbiausia likti atkakliam ir toliau bandyti.

Savo įžvalgomis ir patarimais sutiko pasidalinti populiaraus mobiliojo žaidimo „Candy Crush Saga“ kūrėjas T.Palmas.

tommy-palm-640

Populiaraus mobiliojo žaidimo „Candy Crush Saga“ kūrėjas Tommy Palm

– Į Lietuvą atvykote dalyvauti startuoliams skirtame renginyje „App Camp“. Ką dažniausiai patariate tiems, kas turi gerą idėją, bet nežino ką daryti toliau; ir tiems, kas jau turi kažkokį produktą, bet nežino, kaip jį pristatyti rinkai?

– Viena iš šiandieninių technologijų galių yra tai, jog nebereikia didžiulės armijos darbuotojų, kad sukurtumėte išties konkurencingus IT produktus. Yra daugybė puikių, įkvepiančių to pavyzdžių, tokių kaip „Minecraft“ ar „Sprinkle“.

Iššūkiai pasikeitė ir naujas „Šventasis Gralis“ yra rasti būdą išlikti skaitmeninėje rinkoje. Šiandien gyvybiškai būtina į svarbiausius produktus integruoti rinkodarą. Ar gali patys vartotojai skleisti žinią apie jūsų sprendimą? „Dropbox“ ir „Candy Crush“ yra du puikūs to pavyzdžiai.

– Kokia jūsų sėkmės istorija? Startuolių mentoriai dažnai pabrėžia, kad būtina bandyti ir patirti nesėkmę tam, kad galiausiai pasisektų. Kiek nesėkmių teko jums patirti?

– Asmeniškai aš kūriau žaidimus mobiliesiems telefonams 14 metų. Per šį laikotarpį sukūriau daugiau nei 30 produktų, iš kurių tik du buvo sėkmingi. Dabar žiūrint į praeitį suprantu, kad buvo verta to laukti (šypteli).

Vienas protingas žmogus pasakė: „Kuo sunkiau dirbi, tuo laimingesnis tampi.“ Puikiems produktams taip pat reikia tinkamo laiko ir kai kurių dalykų, kurių verslininkas negali pats valdyti. Turite būti atkaklūs ir sekti savo svajonę.

– Žmonės mokosi iš savo klaidų. Kokia buvo jūsų didžiausia klaida versle?

– Jų buvo tiek daug, kad išskirti vieną yra išties sudėtinga.

„Apple“ susisiekė su manimi, kai ruošėsi išleisti mobiliųjų aplikacijų parduotuvę „App Store“ 2008-aisiais. Jie norėjo, kad mano kompanija tuo metu prisijungtų pradinėje stadijoje. Mes nesutikome ir tai, švelniai sakant, buvo prarasta galimybė. Tačiau man svarbiau būti pasiekus didelę pergalę šiandien nei patirti mažą sėkmę prieš penkerius metus.

Aš esu linkęs mąstyti pozityviai ir dažnai suprantu, kad galiausiai viskas susideda į savo vietas.

– Kokie, be idėjos, yra svarbiausi sėkmės faktoriai?

– Niekada nėra vienos priežasties, kuri leistų pasiekti tokią sėkmę, kokią patyrė „Candy Crush Saga“. Viskas susideda iš daugelio dalykų. Šio žaidimo atveju išskirčiau tris svarbiausius faktorius.

Pirma, pats žaidimas su gerai žinoma, bet pagerinta „atrask tris vienodus“ technika. Antra, žaidimo pasiekiamumas: jis yra nemokamas, veikia daugelyje įrenginių ir puikiai tinka išmaniajam telefonui, kurį visada turite su savimi. Trečias dalykas yra socialiniai žaidimo aspektai: visuomet smagiau žaisti su draugais ir šeima.

– Kas sudėtingiau: užkopti į viršų, ar ten išsilaikyti?

– Aš manau, kad tie patys dalykai, kurie jums padėjo pasiekti sėkmę, leis ją išlaikyti. O svarbiausia – niekada nenustoti keistis ir prisitaikyti.

– Kokia jūsų nuomonė apie lietuvius programuotojus? Ar daug jų pažįstate?

– Kai man buvo dvylika, pradėjau programuoti su draugu, kurio tėtis yra iš Vilniaus. Mes ilgai dirbome kartu ir iki šiol jis tebėra vienas geriausių (programuotojų), kuriuos kada nors esu sutikęs. Taigi dedu dideles viltis į lietuvius programuotojus!

Autorius: Gediminas Gasiulis | Šaltinis: 15min.lt

Komentuoti nebegalima


Kitos kategorijos naujienos