Ką verslui daryti su milžiniškais tempais augančiu mobilių duomenų kiekiu?


Nuolat didėjančio duomenų kiekio problema kankina vis daugiau sričių. Kanadiečių banko CIBS analitikų teigimu, kasdien visame pasaulyje sugeneruojamas informacijos kiekis per ateinantį dešimtmetį išaugs net 50 kartų.

Panašų įvertinimą pateikia ir agentūros IDC specialistai, kurie nuolat užsiima mobilių įrenginių ir jų generuojamų duomenų rinkos tyrimu. IDC analitikai prognozuoja, jog iki 2020 metų generuojamų duomenų kiekis išaugs 44 kartus. Ir didžiausią indėlį įneš būtent besivystančios mobilių įrenginių ir ryšių rinkos.

Cisco_Forecast

Neseniai pateiktoje kompanijos BI Intelligence ataskaitoje buvo įvertintas mobilių įrenginių ir didelio duomenų kiekio apdorojimo problemos tarpusavio ryšys. Pilnas tyrimo tekstas prieinamas šiuo adresu, tačiau apsiribosime tik trumpomis išvadomis.

Prieš penkerius metus pasirodęs Apple iPhone ir visa eilė išmaniųjų telefonų su operacine sistema Android smarkiai padidino duomenų srautą per bevielio ryšio tinklus. Tuo pačiu metu vis labiau populiarėjo Wi-Fi standartas, o mobiliojo ryšio operatoriai pirmą kartą ėmė siūlyti neribotus mobiliojo interneto planus.

Šiandien beveik kiekvienas išmanusis telefonas turi porą kamerų, palaiko integraciją su socialiniais tinklais ir „debesų“ tarnybomis. Visi jie atlieka duomenų sinchronizavimą, periodiškai tikrina el. paštą, foniniu režimu atsinaujina programinė įranga. Net kai žmonės savo išmaniųjų telefonų nenaudoja, jų įrenginiai vis tiek apkrauna globalią IT infrastruktūrą.

Šiuo metu daugelis ekspertų sutinka, kad terminas „Dideli Duomenys“ suprantamas kaip trijų „V“ kombinacija. Anglų kalboje tai yra „Volume“ (apimtis), „Variety“ (įvairovė) ir „Velocity“ (greitis). Nemažai specialistų mano, kad reikėtų pridėti dar vieną komponentą – reikšmę (value). Galima efektyviai rinkti ir saugoti bet kokius duomenis. Tačiau prasmė atsiras tik po to, kai jie bus išanalizuoti ir kam nors taps reikšmingi bei svarbūs.

Su „Dideliais Duomenimis“ dirbančios kompanijos sutinka, kad sukauptų mobilių duomenų masyvai turėtų būti panaudoti tam, kad visa tai būtų galima panaudoti ne tik reklamos, bet ir visų kitų paslaugų, kurias teikia operatoriai, personalizacijai.

Kartu tai tikslinga daryti, norint optimaliai paskirstyti apkrovas, taip pat sudarant mobiliojo ryšio tinklų plėtros prognozes. Kitokiu atveju susidarytų tipinė situacija, kai mobiliojo ryšio operatorius bando aptarnauti didesnį kiekį abonentų, nei gali tai fiziškai padaryti konkrečiu momentu.

Komentuoti nebegalima


Kitos kategorijos naujienos