Kaip atsirado Google bepiločiai automobiliai ir kas jų laukia ateityje?


Žurnalas New Yorker publikavo didelės apimties interviu su bepiločių Google automobilių kūrėjais. Pažiūrėkime, kaip visa tai gimė, ką jos gali dabar ir kas jų laukia ateityje.

Anthony Levandowski - išradėjas, vienas iš bepiločio automobilio autorių

Anthony Levandowski – išradėjas, vienas iš bepiločio automobilio autorių

Šios istorijos herojus – jaunas inžinierius Anthony Levandowski. Jis atėjo į kompaniją Google po to, kai sukūrė bepilotį motociklą (kuris, beje, veikė ne ypač gerai) agentūrai DARPA. Iki darbų prie automobilio pradžios jis ir jo kolega, išradėjas Sebastian Thrun, dirbo prie Street View projekto. Ir būtent jie atėjo pas Google įkūrėjus Larry Page ir Sergey Brin su pasiūlymu sukurti bepilotį automobilį.

Idėja gimė gana netikėtai. Anthony Levandowski sulaukė skambučio iš kanalo Discovery, buvo pasiūlyta sukurti automobilį, kuris pristatytų picą. Išradėjai įkalbėjo San Francisko policiją, tokiu būdu, įvyko pirmas JAV istorijoje bepiločio automobilio važiavimas.

Po šio įvykio Google įkūrėjai leido pradėti ambicingą projektą. Beje, buvo iškelta sąlyga: automobilis turėjo nuvažiuoti S. Brin ir L. Page nurodytais dešimčia maršrutų. Jei tuo metu žmogui būtų reikėję griebtis vairo, važiavimas nebūtų užskaitytas. Po pusantrų metų bepilotis automobilis įveikė visus nurodytus maršrutus.

Kokius tikslus dabar sau kelia abu išradėjai? Visų pirma, susidoroti su juridiniais sunkumais, vėliau – įtikinti automobilių gamintojus, kad technologija turi ateitį, ir, galų gale, atlikti dar vieną technologinį šuolį, kad sistema būtų dar labiau patobulinta.

Štai taip atrodo Google bepiločio automobilio kompiuterinė sistema, apdorojanti iš aplinkos gaunamus duomenis

Taip atrodo Google bepiločio automobilio kompiuterinė sistema, apdorojanti iš aplinkos gaunamus duomenis

Šiuo metu Google bepilotis automobilis gali „apakti“, kai lyja (dabar autopilotas pats išsijungia, kai iškrenta pirmi lašai), taip pat kai atstumą matuojantys lazeriai atsispindi nuo blizgių paviršių. Be to, automobilis dar negali sureaguoti į policininko švilpuką arba sekti signalus, atliekamus ranka.

Vis tik automobilis kartais būna žymiai „protingesnis“ už žmogų. Pavyzdžiui, bepilotė transporto priemonė gali iš anksto pristabdyti, remdamasi duomenimis apie kamščius, arba sumažinti greitį, važiuojant nelygia vietove. Artimiausiu metu automobilis gaus galingesnius atstumą matuojančius lazerius, kurie leis tolumoje matyti labai smulkius objektus.

Ką sugeba Google bepilotis automobilis, galima pamatyti žemiau pateiktame vaizdo klipe:

Komentuoti nebegalima


Kitos kategorijos naujienos