NVIDIA kalba apie G-Sync technologijos privalumus


Monitorių vertikalios skleistinės dažnis paprastai yra fiksuotas ir sudaro 60 Hz, nors rinkoje pasitaiko modelių ir su 120 ar 144 Hz reikšmėmis. Tiesa, žaidimuose naujų kadrų paruošimas retai kada sutampa su monitoriaus skleistinės dažniu, o tai neretai sukelia pašalinius artefaktus – pavyzdžiui, horizontalius vaizdo pertrūkius (Screen Tearing).

Screen-Tearing-example

Štai taip realybėje atrodo „Screen Tearing“ efektas

Šios problemos sprendimui buvo sugalvota vertikali sinchronizacija V-Sync, kuri apriboja vaizdo plokščių paruošiamų kadrų dažnį iki tokio lygio, kuris sugeba apdoroti monitorius. Tiesa, V-Sync tapo dar vienos problemos priežastimi – tuo atveju, jei grafinis procesorius nėra laiku paruošęs naujo kadro, jis į ekraną išveda seną.

Visa tai nepatiko kompanijos nVidia inžinieriams, kurie paruošė technologiją G-Sync. Tai yra aparatinis sprendimas, kuris monitorių „priverčia“ laukti, kol vaizdo plokštė paruoš naują kadrą. G-Sync manipuliuoja tarpkadriniais impulsais (VBLANK), kurie yra kineskopinių (CRT) monitorių eros palikimas, tačiau vis dar naudojami LCD. Tokiu būdu, monitorius paskutinį kadrą rodo tiek laiko, kiek būtina naujo kadro paruošimui.

G-Sync šiuo metu gali kadrą sulaikyti iki 33,3 ms, o tai atitinka 30 Hz vertikalią skleistinę. Minimalus intervalas – 6,94 ms (144 Hz atveju). Jei naujas kadras per šį laikotarpį nebus paruoštas, senas kadras bus atvaizduotas dar kartą.

Technologija G-Sync yra aparatinis sprendimas, taigi turime modulį, skirtą diegimui į monitorius. Sisteminėje plokštėje turime specialią mikroschemą Altera Arria V GX ir 768 MB talpos DDR3 atmintį. Pastaroji naudojama buvusių kadrų išsaugojimui, taip pat kitų operacijų atlikimui.

Žemiau pateiktuose vaizdo klipuose galima matyti G-Sync ir V-Sync technologijų palyginimą:

Bene didžiausia G-Sync problema – tai ribotas palaikymas iš grafinių sprendimų pusės. Būtina turėti vaizdo plokštę, kuri bus ne silpnesnė nei GeForce GTX 650 Ti, o taip pat monitorių su aparatiniu G-Sync moduliu. Šiuo atveju monitorius gali pabrangti daugiau nei $120, o tai irgi stabdo nVidia technologijos plėtrą.

7 komentarai (-ų)

  1. zet parašė:

    o tai kodel nebuvo tokiu problemu zaidziand dooomus, quake , css ?

    Kas nors paaiskinkite ?

  2. Mantas parašė:

    Turbut, kad dabar visiskai kiti varikliukai sukasi ir kitokia grafika, visgi doomas ir quake ar css nera patys geriausi zaidimai, kurie atkuria labai realia grafika…

    • zet parašė:

      tai kad ne detalume esme. Cia gi kadru (screen’u) padavimas monitoriaims. Ir FPS ir tada budavo nuo n iki z.

  3. assasiner223 parašė:

    as pats v sync naudoju, nors mano monitorius 60 hz, tiesiog taip zaidimas atrodo daug ‘smoother’

  4. Kapitonas Ignas parašė:

    mano ekranas 60Hz be v-sync zaidziu ir jokiu as problemu neturejes


Kitos kategorijos naujienos