Tėvai protestuoja prieš vaikų pavertimą „planšetiniais zombiais“


Tiesiog prieš mūsų akis auga žmonių karta, kuriems darbas su sensorine vartotojo sąsaja yra natūralus (kartais netgi alternatyvų neturintis) sąveikos su kompiuteriu būdas. Tiesa, ši žmonių grupė dažniausiai apsiriboja išmaniaisiais telefonais ir planšetiniais kompiuteriais, kadangi tradicinių asmeninių kompiuterių vartotojai naujų tendencijų paveikti mažiausiai dėl šlubuojančios Microsoft Windows 8 doktrinos. Netgi nešiojamų kompiuterių segmente sensoriniai ekranai prigyja labai sunkiai, nepaisant didžiulio Intel optimizmo.

fisher-price-toddler-apptivity-seat

Puslapis Fudzilla praneša, jog iniciatyvinė tėvų grupė „Campaign for a Commercial-Free Childhood“, nusiteikusi prieš vaikams skirtas agresyvias reklamines priemones, ėmė protestuoti prieš rinkoje pasirodžiusią „Fisher-Price“ vaikišką kėdutę. Pastaroji kainuoja $80, ji turi integruotą padėkliuką, skirtą planšetiniam kompiuteriui iPad. Šį Apple produktą kėdutės gamintojas vadina „geriausia pasaulyje elektronine aukle“.

Protestuotojai pateikia ištraukas iš amerikiečių pediatrų atlikto tyrimo, kurio rezultatai teigia, kad piktnaudžiavimas kompiuteriniais įrenginiais, kai vaikui dar nesukako dveji metai, neigiamai veikia kalbinių sugebėjimų vystymąsi, trikdo miegą, sukelia mokymosi sunkumų. Judėjimo neskatinantis sėdėjimas prieš kompiuterio ekraną vaikams yra ypač kenksmingas.

Be to, vienu du su planšetiniu kompiuteriu paliktų vaikų vystymasis gali vykti lėčiau dėl sąveikos su aplinkiniu pasauliu ir teigiamo bendravimo su suaugusiais deficito. Visų šių problemų priežastimi gali tapti ir kiti planšetiniai kompiuteriai, tačiau net ir labai populiarios Apple produkcijos piršimas progresyvioje visuomenėje sukelia protestų bangą.

Minėtos vaikiškos kėdutės gamintojas, atsakydamas į kritiką, teigia, jog pirkėjai labai teigiamai atsiliepia apie minėtą produktą, taigi reikia suprasti, kad minėto baldo pardavimai ir toliau bus tęsiami.

Ar iniciatyvinei tėvų grupei pavyks ko nors pasiekti? Panašu, kad tenka kovoti ne su baldų gamintoju, bet su bendra tendencija. Kompanijos Common Sense Media atlikta apklausa rodo, kad vien JAV mobiliais įrenginiais naudojasi 38% vaikų, kuriems dar nesukako dveji metai. Ne vyresnių nei 8 metai vaikų grupėje šis rodiklis sudaro jau 75% (palyginimui, 2011 m. tokių buvo 52%).

Komentuoti nebegalima


Kitos kategorijos naujienos