Game Over: pagrindiniai 2013 m. žaidimų rinkos nevykėliai


2013 metais buvo daug kartų rašyta apie žaidimų rinkos rekordus ir geriausius. Tačiau kad šios rinkos dalyviai neprarastų budrumo bei realybės jausmo, derėtų priminti ir tuos, kurie tiesiog neapskaičiavo savo jėgų arba tiesiog padarė vieną kitą nedidelę klaidelę savo verslo modelyje, lėmusią milžinišką „šūvį pro šalį“.

Mikrokonsolės

ouya-console

Žinoma, po jų nesėkmės taip ir norisi padėti ant jų riebų kryžių. Tačiau ne, potencialo jos vis dėl to turi. Tai susiję ir su Android konsole Ouya. Produktas demonstravo gana neblogą startą, tačiau vėliau vartotojų dėmesys šiam sprendimui staigiai atšalo. Deja, bet dabar ši konsolė liko tik kūrėjams skirtu žaisliuku.

Ouya projektuotojai susidūrė su ta pačia problema, kaip ir Microsoft: nesugebėjo  suprasti žaidėjų ir (o tai taip pat svarbu) nepriklausomų kūrėjų poreikių. Pastarasis faktorius kritinis. Būtent dėl to konsolė liko be žaidimų. Jei jau renkate pinigus per Kickstarter, tiesiog privalote leisti žmonėms, kurie jums padėjo, dalyvauti finalinėje projekto stadijoje. Tačiau gavosi taip: įrenginys yra, tačiau nėra ką su juo daryti.

Gamestick, Ouya, GamePop, Mojo… Nė viena iš konsolių kol kas neatrodo kaip potencialus nugalėtojas. Kas laukia šios rinkos, negali atsakyti net kūrėjai. Netgi labai garsūs, tokie kaip nVidia, kuri turi savo konsolę Shield, tačiau panašu, kad ji žengia minėtų mikrokonsolių pėdomis.

Nintendo Wii U

nintendo-wii-u-boxes

Japonų kompanijai Nintendo vis dar sekasi, tačiau jos konsolė Wii U, panašu, jau palaidota. Tiesą sakant, netgi jos gimimo procesas buvo labai sudėtingas. Pačios kompanijos prognozės apie 9 mln. parduotų konsolių iki 2013 m. pabaigos taip ir liko prognozėmis. Ir Wii U galbūt turėjo savo šansą per kalėdinių išpardavimų sezoną, jei ne visas viltis sutrypę milžinai PlayStation 4 ir Xbox One.

Pačiai kompanijai Nintendo sekasi neblogai. Kišeninių konsolių segmentas auga, o gautų pinigų užteks, kad būtų kompensuotas namų svetainėse turėjusios įsitaisyti konsolės fiasko.

Insomniac Games

fuse-screenshot

Prisimenate Fuse? Ne? Štai ir mes beveik tokį žaidimą pamiršome. Projektas tapo visiška žaidimo The Last of Us, sukurto studijos Naughty Dog, priešingybe. Rodės, abu žaisliukai nauji, abu sukurti talentingų kolektyvų. Tik aplink Fuse nebuvo jokio triukšmo, marketinginio palaikymo. Insomniac Games darbas buvo miręs dar prieš jam pasirodant rinkoje. O kai žaidimas pasirodė, paaiškėjo, jog niekas jo nei prašė, nei laukė.

Žaidimas labai panašus į Gears of War. Pastaroji serija kur kas populiaresnė, tačiau net ir jos autoriai suprato, kad ši koncepcija žaidėjams jau įgriso, reikia jiems leisti pailsėti. Taigi ko tikėjosi Fuse kūrėjai? Paslaptis! Tačiau studija dar turi šansą ištaisyti padėtį su projektu Sunset Overdrive, kuris pasirodys 2014 m. ir bus skirtas Xbox One.

Kainos elektroninėse parduotuvėse

…Tiksliau, konsolių el. parduotuvėse. Ekspertų teigimu, čia galima matyti gėdų gėdą. Buvo žadėta skaitmeninė ateitis, o tapome nesusipratimo liudininkais. Atkreipkite dėmesį į mobilius formatus: žaidimai dalinami veltui, tačiau net to neužtenka, kad jie būtų naudojami pagal tiesioginę paskirtį.

digital-games-pricing

Konsolėse viskas atvirkščiai: kainos padidintos, lyginant su tomis versijomis, kurios platinamos fizinėse laikmenose. Diskų gamyba ir logistika aiškiai turėtų padidinti kainą, o „skaitmena“ turėtų būti aiškiai pigesnė. Tačiau viskas atvirkščiai! O kainos daiktų, pardavinėjamų žaidimų viduje už realius pinigus? Gėda jums, „kūrėjai“.

Deja, ši problema neturi jokio sprendimo. Kaina visuomet skirsis, kalbant apie skirtingus produktus ir skirtingus formatus. Tačiau kol žaidėjai moka, platintojai tylės ir laikysis savo politikos. Nustokite pirkti žaidimus, ir leidėjai susimąstys. Kainą turėtų nustatyti vartotojas, o ne turinio kūrėjas.

id  Software

doom-screen

Legendinė studija ištuštėjo ir nuskurdo. Ją paliko visi įkūrėjai. Netgi John Carmack pakeitė savo užsiėmimą, nuo šiol susikoncentravęs ties virtualia realybe. Ar ZeniMax Media ir toliau terliosis su šia studija? Galbūt ir su DOOM serija, neseniai šventusia savo 20 metų jubiliejų, viskas baigta?

Microsoft

xbox-one-presentation-today

2013 metais ji buvo lengvas taikinys. „Ji užsitarnavo kiekvieną spyrį“, – reziumavo puslapis GamesIndustry. Pristatydama naujos kartos konsolę Xbox One, kompanija nesubėjo pritraukti potencialių vartotojų nė vienu punktu, sugalvotu tiek reklamos skyriaus, tiek ir konsolės projektuotojų.

Netgi keista, kaip didžiulė korporacija galėjo taip smarkiai prašauti, vertindama rinką ir vartotojų norus bei poreikius. Laimei (Microsoft ir žaidėjams), klaidos buvo gana greitai pašalintos, o atėjus debiuto momentui, konsolė įgavo daugmaž patenkinamą vaizdą.

Tikėtina, kad praėjusiais metais „nevykėlių“ buvo ir daugiau, ir jei bent vieną kitą prisiminsite, drąsiai rašykite komentaruose – „Gėdos salė“ visuomet atvira.

5 komentarai (-ų)

  1. adas parašė:

    pagal pardavimus XBOX visiskai pasiteisines dalykas, nepaisant starto.

  2. thermal parašė:

    dėl id Software tikrai gaila. kiek skaičiau, negali apsispręsti dėl naujo DOOM koncepcijos. chebra nenori išleisti eilinės šaudyklės, čia sveikintina.

  3. Deivis parašė:

    Ea ziauriai susivare su battlefield 4 – zaidimas atrodo neblogai bet tiek bugu turejo ir dar tikriausiai turi…
    Infinityward isvis nieko gero, nes ta pati vel isleido, nu kiek galima?

  4. Darius parašė:

    O kaip del Heroes 6 ? EA ‘failino’ juk 3- kart ish eiles, pirma kai pristate Heroes 4 su 3d modelio varikliuku, veliau perdare ji ir padare Heroes 5 ? taciau veliau grizo prie legendinio ( bent man ) Heroes 3 variklio ir ant jo pastate Heroes 6 – taciau jau niekas nebuvo juo susidomejes ?


Kitos kategorijos naujienos