Prekinių ženklų dvikovos: Microsoft stipresnė nei Apple


microsoft-windows-store-680

Analitikų kompanijos Forrester Research atlikta apklausa bandyta išsiaiškinti, kokios kompanijos prekinis ženklas yra svarbesnis ir įtakingesnis. Rezultatas buvo kiek netikėtas – respondentai pirmenybę teikė korporacijai Microsoft.

Forrester ekspertai apklausė apie 4500 pilnamečių JAV gyventojų; buvo apimtos keturios pagrindinės pozicijos – pasitikėjimas, įspūdis, patikimumas ir būtinumas. Respondentams reikėjo nuspręsti, kaip šie kriterijai atitinka vieną ar kitą kompaniją.

Buvo pasiūlytas didelių kompanijų sąrašas, įskaitant Apple, Dell, Hewlett-Packard, Microsoft, Samsung, Sony ir keletą kitų (deja, bet Google, Facebook, Oracle šiame sąraše nebuvo). Remiantis apklausos rezultatais, reitingo lydere tapo Microsoft, antroje vietoje liko Apple, o trejetuko gale atsidūrė japonų kompanija Sony.

Forrester analitikai mano, kad tokio rezultato nebūtų buvę galima pasiekti praėjusiais metais, tačiau su savo marketingo strategija „One“ kompanija Microsoft, bandanti savo produktus sujungti į vieningą ekosistemą, smarkiai pagerino savo reputaciją vartotojų akyse.

Ir jei Apple bei Sony pademonstravo aukštus rezultatus tokiose kategorijose, kaip pasitikėjimas, įspūdis ir patikimumas, tai kategorijoje būtinumas su dideliu atotrūkiu pirmavo Microsoft. Žmonės ir toliau nemato deramos Windows ir Office alternatyvos, dėl darbinėje aplinkoje Microsoft išlieka standartu de-facto. Beje, kategorijoje įspūdis kompanija padidino savo reitingus – žmonės į kompaniją daugiau nežiūri kaip į baisų monstrą, dabar ją laiką orientuotą į paprastą vartotoją.

Microsoft pavyko pagerinti savo reputaciją, žvelgiant į demografinį aspektą. Anksčiau kompaniją labiau vertino vyresni nei 33 metų vartotojai. Dabar ji užėmė antrą vietą kategorijose „18-25 m.“ ir „25-33 m.“. Pirmoje kategorijoje pirmauja Samsung, tuo tarpu antroje – Apple.

Tiesa, Forrester ekspertai mano, jog Microsoft čia sustiprėjo ne dėl savo aktyvių veiksmų, o dėl to, kad nusilpo konkurentai. Apple po Steve Jobs mirties neteko savo „magijos“ ir po per paskutinius 18 mėnesių kritikuojama dėl inovacijų trūkumo bei stagnacijos. Kompanija Samsung, nežiūrint savo pozicijų stiprėjimą, nesugebėjo pasakyti vartotojo, ką gi atspindi šis prekinis ženklas.

4 komentarai (-ų)

  1. gerulis parašė:

    Nelabai suprantu, kaip tokioje apklausoje, nera google?

    • Varnėnas parašė:

      Gal buvo, bet liko taip blogai įvertinta, kad prapuolė kažkur sąrašo gale? Google naujoji duomenų politika pasitikėjimą gali kelti tik kvailutei matrioškai. 🙂

      • Tomas parašė:

        Pritariu 🙂

      • gerulis parašė:

        „Buvo pasiūlytas didelių kompanijų sąrašas, įskaitant Apple, Dell, Hewlett-Packard, Microsoft, Samsung, Sony ir keletą kitų (deja, bet Google, Facebook, Oracle šiame sąraše nebuvo)“

        nebuvo net pasiulitas kaip variantas. Taip gal jie ir nesventieji, taip gal ir kaupia info, bet tu manai M$ nekaupia ar appe? Visi lygiai taip pat kaupia ir tu nieko nepadarysi, nebent atsijunksi interneta


Kitos kategorijos naujienos


  • „Microsoft“ pranešė apie didžiausią kompanijos istorijoje ketvirtinį nuostolį, kuriam įtaką padarė sprendimas nurašyti 7,5 mlrd. USD investicijų į „Nokia“. Paskutinį „Microsoft“ finansinių metų ketvirtį, pasibaigusį birželio 30-ąją, kompanija fiksavo 3,2 […]

  • Po to, kai „Apple“ pranešė apie mažesnius išmaniųjų telefonų pardavimus, nei tikėjosi analitikai, kompanijos akcijos krito ir korporacijos rinkos vertę nurėžė 66 mlrd. USD. III savo finansinių metų ketvirtį „Apple“ […]

  • Kompanijos Intel pirmo ketvirčio finansinė ataskaita buvo prastesnė, nei tikėtasi. Antrajame ketvirtyje, kaip rodo naujausia ataskaita, reikalai buvo geresni, tačiau praėjusių metų rezultatų pasiekti nepavyko. Reikia pastebėti, kad metinių pajamų […]

  • Periferinės kompiuterių įrangos gamintojas „Logitech“ nusprendė pakeisti identitetą. Kompanija imasi gaminti daugiau įrangos mobiliesiems įrenginiams, taip mažindama priklausomybę nuo besitraukiančios asmeninių kompiuterių rinkos ir keičia prekės ženklą į „Logi“. Šveicarijoje […]

  • „Microsoft“ ruošiasi naujam atleidimų raundui, skelbia „Reuters“, remdamasi „New York Times“ šaltiniais. Kiek dar žmonių milžinė planuoja atleisti, nežinia. Tačiau šaltiniai patvirtina, kad tai – papildomas karpymas, neįskaičiuotas į 18.000 […]

  • Pavargusi nuo nesibaigiančių žmogaus teisių gynėjų organizacijų patikrinimų ir matydama nuolatinį kinų darbuotojų atlyginimų augimą, kompanija Foxconn jau ne pirmą pareiškia apie robotizuotos darbo jėgos naudojimą jos gamyklose. Per artimiausius […]

  • Televizijos ir interneto UAB „Init“ prisijungė šį pavasarį įsigytą šviesolaidinio interneto tiekėją UAB „Dokeda“. Nuo liepos 1 d. „Dokeda“ kaip atskiras juridinis vienetas nebeegzistuoja, ji tapo „Init“ dalimi. „Apjungę pajėgas […]

  • Puslapis KitGuru, kuris cituoja informuotus šaltinius, praneša, kad Microsoft gali būti suinteresuota įsigyti kompaniją AMD. Atsižvelgiant į tai, kad Microsoft labai susidomėjusi žaidimų konsolių rinka, toks scenarijus yra visai tikėtinas; […]

  • Balandžio mėnesį pristatytas išmanusis telefonas LG G4 susiduria su aršia konkurencija iš Samsung, Apple ir kai kurių kinų gamintojų flagmanų pusės. Būtent dėl prastų LG G4 pardavimų sumažės LG mobilaus […]

  • Trečiadienį „Microsoft“ pranešė apie pokyčius – kompaniją paliks aukšto rango darbuotojai, tarp kurių – ir buvęs „Nokia“ vadovas Stephenas Elopas. Pasak „Microsoft“, darbuotojai įmonę paliks dėl reorganizacijos, skelbia The Verge. […]