Bepiločiai automobiliai gali būti ir pavojingi, ir neekonomiški


Self-Driving-Car-680

JAV Federalinio tyrimų biuro (FTB) publikuota ataskaita leidžia pamatyti tam tikrus pavojus, susijusius su visuotiniu bepiločių automobilių paplitimu, rašo leidinys The Guardian.

Visų pirma, JAV teisėsaugos atstovai baiminasi, kad būdami tokiuose automobiliuose, nusikaltėliai galės be vargo šaudyti į policijos automobilius, nekreipdami dėmesio į vairavimą. Be to, vairuotojo neturinčiose transporto priemonėse gali būti patalpinti sprogmenys, o visa tai nusiųsta nurodytu maršrutu.

Nusikaltėliai taip pat gali apeiti bepiločiuose automobiliuose įdiegtą saugumo sistemą, o tai leistų kirsti sankryžą, degant raudonos šviesos signalui arba viršyti leidžiamą greitį.

Antra vertus, FTB pažymėjo ir eilę pozityvių momentų. Tikimasi, kad sumažės eismo įvykių, o persekioti tokias transporto priemones bus paprasčiau: bus galima sekti tokį automobilį iš gana didelio atstumo, o kartu atlikti dėmesį nukreipiančius manevrus be baimės, jog persekiojamasis pasislėps.

Ataskaitos autorių nuomone, bepiločius automobilius JAV viešuosiuose keliuose bus leista visuotinai naudoti maždaug po penkerių – septynerių metų.

Japonų kompanija Toyota bepiločiuose automobiliuose taip pat mato eilę trūkumų, rašo naujienų agentūra Bloomberg. Teigiama, kad optimizavus eismo srautą, sutrumpės kelyje praleistas laikas, tačiau dažnas amerikietis visa tai išnaudos didesniam atstumui nuvažiuoti. Tai reiškia, kad bus sunaudojama daugiau kuro, o tai neigiamai įtakos miestų ekologinę situaciją.

Ekspertų teigimu, žmonės paprastai yra linkę padidėjusį greitį transformuoti ne tam, kad būtų sutaupytas laikas, o nuvažiuojamo atstumo padidinimui. Savo ruožtu, Toyota šiuo metu linkusi akcentuoti pusiau automatinį automobilių valdymo režimą. Šiuo atveju žmogus periodiškai atlieka vairuotojo funkciją.

Komentuoti nebegalima


Kitos kategorijos naujienos