Mobilūs įrenginiai naikina gyvo bendravimo įgūdžius


smartphone-kids-680

Šeštokai, kurie penkias dienas praleido be išmaniųjų telefonų, ėmė žymiai geriau suprasti savo pašnekovų emocines būsenas, teigia amerikiečių psichologai. Jų atliktas tyrimas publikuotas žurnale „Computers in Human Behavior“.

Kalifonijos universiteto (JAV) mokslininkai nusprendė patikrinti hipotezę, kuri teigia, kad skaitmeninių komunikacijos priemonių naudojimas neigiamai įtakoja gebėjimą suprasti pašnekovų emocijas.

Buvo palygintos kelios mokyklinio amžiaus vaikų grupės. Pirmoji (51 žmogus) penkias dienas praleido mokslinėje vasaros stovykloje, o antroji (54 žmonės iš tos pačios mokyklos) gyveno pas save namie – į stovyklą jie turėjo nuvykti po mėnesio.

Stovyklos taisyklės numatė, kad vaikams draudžiama naudotis mobiliais įrenginiais.

Iki ir po stovyklos abiems šeštokų grupėms buvo parodytos 48 fotografijos su linksmais, liūdnais, piktais ir išsigandusiais veidais. Vėliau vaikų buvo paprašyta įvardinti šias emocijas. Taip pat jiems buvo parodytas vaizdo klipas iš moksleivių gyvenimo – užduotis išliko ta pati.

Pirmos užduoties atveju, kurią reikėjo atlikti iki stovyklos, visi dalyviai padarė vidutiniškai 14 klaidų. Antrojo bandymo metu, kuris buvo atliktas po stovyklos „be mobilių įrenginių“, klaidų rodiklis nukrito vidutiniškai iki 9.

Rezultatai niekaip nepriklausė nuo dalyvių lyties. Pačių moksleivių teigimu, SMS rašymui, televizoriaus žiūrėjimui ir kompiuteriniams žaidimams per dieną vidutiniškai jie skyrė 4,5 valandos.

Neįmanoma išmokti neverbalinės komunikacijos iš ekrano. Būtinas asmeninis bendravimas. Bendravimo su „gyvais“ žmonėmis deficitas lemia svarbių socialinių įgūdžių praradimą“, – teigė tyrimą atlikusios mokslininkų grupės vadovė Yalda Uhls.

Komentuoti nebegalima


Kitos kategorijos naujienos