Pirmas žingsnis – prisijungimo duomenų patikrinimas
Prieš pradedant sudėtingesnes procedūras, verta įsitikinti, kad problema nėra visai paprasta. Patikrinkite:
- ar teisingai įvedate el. pašto adresą arba telefono numerį;
- ar neįjungtos didžiosios raidės (Caps Lock), vedant slaptažodį;
- ar nenaudojate seno, seniai keisto slaptažodžio;
- ar prisijungiate oficialiame puslapyje – facebook.com arba oficialioje programėlėje.
Jei viskas atrodo teisinga, bet prisijungti vis tiek nepavyksta, metas pereiti prie atkūrimo veiksmų.

Slaptažodžio atkūrimas: „Pamiršote slaptažodį?“
Dažniausia priežastis – pamirštas slaptažodis. Tokiu atveju padės standartinė slaptažodžio atstatymo procedūra.
- Apsilankykite facebook.com prisijungimo lange.
- Paspauskite nuorodą „Pamiršote slaptažodį?“.
- Atsidariusiame lange įveskite:
- el. pašto adresą,
- telefono numerį,
- arba savo vartotojo vardą / vardą ir pavardę.
- Pasirinkite savo paskyrą iš sąrašo (jei rodomos kelios).
- Nurodykite, kokiu būdu norite gauti kodą – el. paštu ar SMS.
- Įveskite gautą kodą ir susikurkite naują slaptažodį.
Svarbu sugalvoti tokį slaptažodį, kurio nenaudojate kitose paskyrose, ir jį įsiminti ar saugiai užsirašyti.
Ką daryti, jei nebeturi prieigos prie el. pašto ar telefono?
Dažna situacija – naudotas senas el. paštas arba telefono numeris, prie kurio jau nebeturite prisijungimo. Tokiu atveju reikėtų bandyti atkūrimo formoje pasirinkti nuorodą, kuri leidžia nurodyti kitą kontaktą (pvz., „Nebeturiu prieigos prie šių duomenų“ – formuluotė gali šiek tiek skirtis).
Tada „Facebook“ gali pasiūlyti:
- pateikti naują el. pašto adresą, kuriuo su jumis būtų galima susisiekti;
- atsakyti į anksčiau nustatytus saugos klausimus (jei tokie buvo);
- pasinaudoti dviejų veiksnių autentifikavimo atsarginiais kodais (jei juos buvote išsisaugoję).
Jei nė vienas iš šių variantų neveikia, tenka pasitelkti tapatybės patvirtinimą dokumentais.

Paskyros atstatymas naudojant asmens dokumentą
Kai įprasti atkūrimo būdai neveikia, „Facebook“ gali paprašyti įkelti dokumento nuotrauką, kad įsitikintų, jog anketa tikrai priklauso jums. Tai ypač aktualu, jei paskyra buvo užrakinta dėl įtariamos neteisėtos veiklos ar kito asmens prisijungimo.
Dažniausiai procesas vyksta taip:
- Atkūrimo formoje gaunate nuorodą „Negalite pasiekti šių duomenų?“ ar panašų pasirinkimą.
- Peradresuojama į puslapį, kuriame būsite paprašyti:
- įvesti naują el. pašto adresą ar telefono numerį,
- įkelti dokumento (tapatybės kortelės, paso, vairuotojo pažymėjimo) nuotrauką.
- Dokumentas turi būti aiškus, vise mažų detalių, bet galite pridengti dalį asmens kodo – svarbiausia vardas, pavardė ir nuotrauka.
- Po pateikimo reikia laukti atsakymo – paprastai informacija atsiunčiama el. paštu.
Šis būdas nėra akimirksnis, tačiau daugeliui tai vienintelė galimybė susigrąžinti seną, prie daug paslaugų prijungtą „Facebook“ paskyrą.
Jei paskyra buvo nulaužta: kaip ją susigrąžinti?
Jei įtariate, kad kažkas prisijungė prie jūsų paskyros be leidimo (pasikeitė vardas, profilio nuotrauka, atsirado keistų žinučių ar publikacijų), svarbu veikti greitai.
Rekomenduojami veiksmai:
- Apsilankykite „Facebook“ saugumo puslapiuose, pasirinkite punktą „Mano paskyra buvo nulaužta“ arba panašų.
- Patvirtinkite, kad ne jūs vykdėte įtartiną veiklą (pvz., skelbėte šlamšto žinutes).
- Sekite nurodymus – dažniausiai prašoma:
- pasikeisti slaptažodį,
- patikrinti prisijungusių įrenginių sąrašą ir atsijungti nuo nepažįstamų,
- peržiūrėti dviejų veiksnių autentifikavimo nustatymus.
Jei net nebegalite prisijungti, naudokite tą pačią slaptažodžio atstatymo procedūrą, o gavę prieigą nedelsdami:
- pakeiskite slaptažodį į visiškai naują;
- atjunkite nepažįstamas programas ir svetaines;
- aktyvuokite dviejų žingsnių prisijungimą (SMS ar autentifikavimo programėlę).
Ką daryti, jei paskyra užblokuota ar „apribota“?
Kartais „Facebook“ gali laikinai apriboti prieigą prie paskyros – pavyzdžiui, dėl įtariamo taisyklių pažeidimo, netinkamo turinio skelbimo ar per dažnų prisijungimų iš neįprastų vietų. Tokiu atveju prisijungiant galite matyti pranešimą, kad paskyra „sustabdyta“, „apribota“ ar „užblokuota“.
Tokiais atvejais:
- Įdėmiai perskaitykite pranešimą – jame paprastai nurodoma, dėl ko paskyra apribota ir kiek laiko tai truks.
- Dažnai būna galimybė pateikti apeliaciją, paspaudus mygtuką „Nesutinku“ ar „Pateikti skundą“.
- Pildant formą, paaiškinkite situaciją, nurodykite, jei paskyrą galėjo naudoti ne jūs.
Deja, tokiais atvejais galutinis sprendimas priklauso nuo „Facebook“ vertinimo, ir ne visos paskyros atstatomos. Tačiau visada verta pabandyti, ypač jei manote, kad taisyklių nepažeidėte.
Kaip apsisaugoti, kad nereikėtų atkurti paskyros dar kartą?
Svarbiausia – prevencija. Keli paprasti veiksmai padės sumažinti riziką prarasti prieigą ateityje:
- naudokite stiprų, tik „Facebook“ skirtą slaptažodį (raidės, skaičiai, simboliai);
- įjunkite dviejų veiksnių autentifikavimą – prisijungimui reikės ir SMS kodo ar programėlės;
- neatidarinėkite įtartinų nuorodų žinutėse ar komentaruose;
- reguliariai tikrinkite prisijungusių įrenginių sąrašą paskyros nustatymuose;
- atnaujinkite atsarginį el. paštą ir telefono numerį, kad prireikus galėtumėte lengvai gauti kodą.
DUK
Negavau „Facebook“ atkūrimo kodo el. paštu ar SMS. Ką daryti?
Patikrinkite šlamšto (spam) aplanką, palaukite kelias minutes, įsitikinkite, kad nurodėte teisingą el. pašto adresą ar numerį. Jei vis tiek negaunate, pabandykite kitą atkūrimo būdą – pavyzdžiui, naudodami kitą kontaktą arba tapatybės patvirtinimą.
Pamiršau ir el. paštą, ir telefono numerį. Ar dar įmanoma susigrąžinti paskyrą?
Kai kuriais atvejais taip – per tapatybės patvirtinimą dokumentu. Svarbu, kad anketoje būtų tikras jūsų vardas ir pavardė, atitinkantys dokumentą.
Ar saugu siųsti savo dokumento nuotrauką?
Jei tai darote oficialiame „Facebook“ puslapyje, procesas yra numatytas būtent tokiais atvejais. Visada įsitikinkite, kad esate tikroje svetainėje, o ne apgauliniame puslapyje.
Ar „Facebook“ gali atkurti seną paskyrą, jei susikūriau naują?
Taip, senoji paskyra ir naujoji yra atskiros. Jei pavyks patvirtinti tapatybę, gali būti atkurta ir sena anketa, nepriklausomai nuo naujos egzistavimo.
Ramiau, kai žinai, ką spausti ir nuo ko pradėti
Prarasta „Facebook“ anketa – ne pasaulio pabaiga, nors iš pradžių gali atrodyti kitaip. Svarbiausia – sistemingai išbandyti visus oficialius atkūrimo būdus, kantriai sekti nurodymus ir pasirūpinti paskyros saugumu ateityje. Kai žinote, kur spausti ir kokios galimybės yra, visa procedūra tampa daug aiškesnė ir mažiau kelianti stresą.
